    From: "viper" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Inwestycja w ziemie, ciag dalszy i ostatni
    Date: Mon, 25 May 2009 15:27:01 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    >   Chciałam zwrócic uwagę że ziemi nie kupuje się na alegro czy otodom
    >   tam się ją sprzedaje...kupuje się zdużym lewarem np.10 do 20,i dzięki
    >   "majstrowaniu" przy planach zagospodarowania przestrzennego uzyskuje się
    >   grunt do sprzedaży.Takie obsuwy jakie widzimy na wykresie są nieistotne
    >   z punktu widzenia opisanego wyżej.
    >
    >   pozdrawiam
    >   kunegunda

    tak było kiedyś... teraz takie zagrywki są już praktycznie całkowicie
    wyplenione... ale sytuacja jest ciekawa, wile gruntów zostało przetrzymanych z
    nadzieją na lepsze czasy i niektórych zaczyna to już parzyc... ci którzy polują
    na okazje skupiają się głównie na licytacjach komorniczych, ale do tego trzeba
    miec specyficzną psychikę... ja na przykład nie chciałbym kupic ziemi wiedząc
    że byc może z tego powodu ktoś płacze... wydaje mi się że do tego trzeba miec
    psychikę hieny, ale byc może się mylę, może jestem przewrażliwiony, w końcu byc
    może trzeba traktowac to jak biznes... ale nawet z tak zwanych ogłoszeń
    zaczynają się pojawiac okazje, znajomy który siedzi w tym temacie twierdzi, że
    dawno takich dobrych strzałów jak ostatnio nie miał... ale ja mimo wszystko bym
    poczekał... wydaje mi się że do twardego dna jeszcze daleko... myślę że główna
    fala przecen nieruchomości dopiero nas czeka... banki są juz spanikowane, ponoc
    nawet w przypadku niewielkich spóźnień straszą wymagalnością kredytu.. na razie
    kredyty hipoteczne w dużej mierze są spłacane dzięki zaciąganiu innych
    kredytów... tyle że w nieskończonośc się tak nie da...