eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak BPH PBK zdobywa klientow?Re: Jak BPH PBK zdobywa klientow?
  • Data: 2002-08-28 10:05:47
    Temat: Re: Jak BPH PBK zdobywa klientow?
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >>Mialby, gdyby doszlo do zawarcia umowy. Poniewaz wniosek zostal odrzucony,
    >>nalezy przyjac, ze Citi sie nie zgodzil na jej zawarcie, co za tym idzie
    >>przy wycofaniu zgody na przetwarzanie danych nie maja podstawy zeby je u
    >>siebie trzymac w bazie.
    >
    > Na zrdowy rozum biorac, bank powinien wiedziec, ze ktos kto sklada
    > teraz wnioek np o kredyt wnisokowal juz kiedys o karte kredytowa i
    > dostal odmowe i z jakiego powodu ja dostal.

    A to niby dlaczego? Jeżeli bank chce to wiedzieć, to może zażądać takiej
    informacji od składającego wniosek(w niektórych formularzach bankowych
    jest odpowiednia rubryka - "czy ubiegał się i czy odmówiono"). Chyba, że
    zakładamy, że każdy ubiegający się o kartę, to potencjalny oszust
    złodziej i kłamca.

    > Gdyby doszlo do zawarcia umowy nie byloby watpliwosci - bank danuych
    > usunac nie moze nawet w wypadku rozwiazania umowy.

    Nie może, ale w zakresie niezbędnym do działania, do którego jest
    uprawniony.

    > W Twoim przypadku na zdrowy rozum IMO tez bank danych usunac nie moze,
    > ale niech lepiej prawnik sie wypowie,

    Bank może posiadać korespondencję z potencjalnym klientem - może ją i
    powinien jednakże zastąpić oświadczeniem, że potencjalny klient nie
    życzy sobie, by jego dane znajdowały się w banku i były przetwarzane.
    Dysponowanie danymi osoby nie będącej klientem jest równoznaczne z
    przetwarzaniem jej danych osobowych i jest zabronione bez zgody osoby
    zainteresowanej. Zgoda ta, nawet jeżeli została wyrażona może zostać
    cofnięta.

    Stąd rozóżnienie i precyzyjne określenia:
    - zgoda na przetwarzanie danych w zakresie niezbędnym do...
    - zgoda na przetwarzanie danych do celów marketingowych...
    nie ma czegoś takiego, jak przetwarzanie danych, "by nie umoczyć w
    przyszłości" - w zakresie potencjalnego klienta, bez jego wiedzy i zgody.

    Pzdr: Dogbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1