  • Data: 2022-04-24 21:07:07
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-04-24 o 20:37, _Master_ pisze:
    > A zaczęło się od prostego pytania u Jankowskiego:
    >
    > Dlaczego jeśli inflacja jest 11% Kowalski płaci zamiast 1000 zł raty
    > kredytu hipotecznego 1500 zł?
    >
    > Odpowiesz na to pytanie?
    >
    > Tak oczywiście BO JEST WIBOR
    >
    > Ale DLACZEGO?  ;-)

    I zamiast konkretów jest demagogia.
    Czy w którymś z wymienionych przeze mnie krajów
    (Niemcy, Francja, Hiszpania) oprocentowanie kredytów
    hipo nie jest uzależnione od rynkowego wskaźnika opartego
    o poziom wzajemnych relacji międzybankowych?
    Jak kiedyś indeks typu Libor (co go już nie ma)

    Ciekawe co byś krzyczał (teraz domagasz się dostępu do stałego
    oprocentowania)
    jak by ci co wzięli stałe oprocentowanie płacili 6-8% a wskaźniki
    międzybankowe
    (obecnie stopa EBC jest chyba zerowa) spadły do minimum i ci ze zmiennym
    mieli by niskie raty a ci ze stałym takie jak przedtem.
    To bys płakał, że znowu banksterka okrada ludzi.
    To jest biznes jak każdy inny i każdy zabezpiecza swoje interesy -
    tak jak potrafi lub może.