  • Data: 2010-11-18 18:10:06
    Temat: Re: Jak prawidłowo obsługiwać kartę kredytową?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    " Krzysiek" <k...@g...pl> wrote in message
    news:ic3o5c$p9b$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie,
    > takie pytanko mam. Rozchodzi się o kartę w mBanku :)
    > Zamknięcie cyklu wypada na 26 dzień miesiąca. Kilka dni później (już w
    > nowym
    > miesiącu) robię zakupy na prawie cały limit karty. Przychodzi wyciąg,
    > spłata do
    > 19 dnia jeszcze kolejnego miesiąca. Spłacam dziś (czyli przed terminem)
    > wszystko przez serwis transakcyjny. Czy od razu mogę wykorzystać całą
    > kwotę na
    > zakupy czy muszę czekać do 19-tego? Rozumiem, że wtedy ta kwota pokaże się
> [...]

    Idea wszystkich kart kredyt. jest taka, ze nie mozesz w zadnej chwili
    przekroczyc calkowitego przyznanego limitu kredytowego przez bank, bo wtedy
    naliczaja kary, itd. Jak cos splacisz wczesniej to twoj limit znow zbliza
    sie do tego calkowitego i mozesz wydawac wiecej. Termin platnosci jest max
    data, ktorej nie mozesz przekroczyc jak chcesz korzystac z grace period, ale
    zawsze mozesz splacic wczesniej; generalnie nikt tego nie robi i trzeba miec
    taki limit, zeby splacac jak najpozniej, bo to jest wpisane w oplacalnosc
    posiadania kredytowego plastiku.