    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to sie ma do przechwytywania hasel i loginow?
    Date: Fri, 29 Aug 2008 16:13:27 +0200

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Mysle jednak ze latwiejsze od kombinacji z BGP beda ataki na DNS. Tyle
    > ze podstawowa linia obrony jest jest BGP ani DNS, a SSL. Sugeruje
    > najpierw zwalczyc SSL.

    Wszystko świetnie, tylko certyfikaty SSL też się generuje. W jaki sposób
    są weryfikowane? Często z automatu, przez wysłanie e-maila na adres
    koniecznie w domenie, której dotyczy certyfikat. Jeśli udałoby się w ten
    sposób wygenerować własny certyfikat dla - powiedzmy - inteligo.com.pl
    poprzez "przejęcie" ruchu czy to sprytnym atakiem na BGP, czy na DNS, to
    już samego SSLa łamać nie trzeba. To tylko teoria, ale ciekaw jestem,
    jaki procent serwerów DNS nie został jeszcze załatany po ujawnieniu
    dziury znalezionej przez Dana Kaminsky'ego...

    Marek