  • Data: 2012-08-25 11:22:14
    Temat: Re: Jak unieszkodliwić kartę zbliżeniową? - A jak nie uszkodzic?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Aug 2012 21:35:07 +0200, Krystek napisał(a):

    > A zapiszczało, gdy przechodziłęm z tym w dłoni
    > - uwaga uwaga: karta mBanku VISA Electron z chipem, ale bez payWave.

    To daje sporo do myślenia!
    Nie można wykluczyć, że dotychczas wydawane karty Visa Elektron z chipem
    już miały ten dodatkowy chip od RFID oraz antenkę, tylko nie były one
    aktywne!
    Swoje podejrzenie opieram na tym, że oglądając pod światło swoją nową
    kartę Visa payWave oraz konfrontując to z tym, co znalazłem w
    internecie, dochodzę do wniosku, że chip realizujący funkcję RFID
    znajduje się pod srebrną plakietką umieszczoną na rewersie karty, a ta
    plakietka pojawiła się na kartach Visa już kilka lat temu.
    Przydałoby się żebyś obadał, czy Twoja Visa przypadkiem nie ma antenki
    RFID.
    A przy okazji:
    według tego, co udało mi się pod światło wypatrzyć, to na mojej karcie
    Visa Electron payWave przewody anteny biegną tak jak na tym zdjęciu
    http://www.seancarney.ca/image/2010/10/03/credit-car
    d-antenna tylko z tą
    różnicą, że odcinek anteny biegnący wzdłuż górnej krawędzi kart jest
    całkowicie schowany pod paskiem magnetycznym i z tego względu jest
    całkowicie niewidoczny.
    Stanowi to potwierdzenie mojego przypuszczenia, że karty VISA mają
    inaczej poprowadzoną antenę, niż karty MasterCard.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof