    From: "Mirek \(Nicos\)" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakie doświadczenia z kredytem hipotecznym?
    Date: Tue, 18 Mar 2003 10:39:58 +0100

    Witam rowniez!

    Moge powiedziec, ze juz jestem weteranem kredytow hiptecznych. Mam jeden i
    jestem w trakcie ubiegania sie o kredyt refinanasowy (czy konsolidujacy -
    zwal jak zwal) wiec jestem na biezaco.
    Poniezej moje opinie na podstawie doswiadczen.

    > Jakie macie doswiadczenia z braniem kredytu hipotecznego? Chodzi mi przede
    > wszystkim o:
    > 1. czas jaki uplywa od zlozenia wniosku do momentu kiedy ma sie dostep do
    > upragnionych srodkow.

    Zalezy jaki bank - ogolnie jest tak jak obiecuja. Przy kredycie refinansowym
    mialem kontakt z Hypovereinsbank i bylem bardzo pozytywnie zaskoczony.
    Profesjonalna i szybka obsluga. Mimo, ze nie przyznali mi kredytu jak
    najbardziej pozytywna opinia :) i poza tym najlepsze warunki oprocentowania.
    Jezeli bedziesz zainteresowana to na priv przesle Ci namiary na
    przedstawiciela, ktory zaproponuje Ci konkurencyjne warunki.

    > 2. jak ten czas ma sie do tego, co obiecuja banki

    odp jw.
    > 3. czesto sie podobno zdarza, ze nie mowia o wzystkich dokumentach, a
    potem
    > trzeba latac po 10 razy do banki; o jakich papierkach "zdarza im sie
    zapomniec"
    > najczesciej?

    Doswiadczenia raczej pozytywne w przypadku HVB. Na spotkaniu bylem 2 razy
    (raz weryfikacja tego co mam i co jeszcze potrzebuje i nastepne to zlozenie
    wniosku z dokumentami).
    Teraz zaczynam z GE Bank Mieszkaniowy i juz troszke slabsza obsluga.

    > 4. co jeszcze opoznia wziecie kredytu

    trudno powiedziec bo kazda sytuacja jest inna.

    > 5. jakie mieliscie jeszcze problemy z braniem takiego kredytu (nawet te
    > najbardzej absurdalne)

    absurdalnym jest podejscie bankow do takich osob jak ja ale to temat na inny
    watek ;)

    > 6. wszelkie rady i porady wynikajace z odswiadczenia beda mile widziane:))

    Przede wszystkim musisz zdecydowac czy kredyt denominowany czy w zlotowkach.
    Wypytaj sie rowniez o wszelkie mozliwosci i oplaty po otrzymaniu kredytu.
    Glowne pytania to:
    - wczesniejsza splata czesci kapitalu - koszty
    - wczesniejsza splata calego kapitalu - koszty
    - mozliwosc zawieszenia splaty kredytu wraz z odsetkami
    - mozliwosc zmiany dlugosci kredytowania
    - oplaty zwiazane z wszelkimi dzialaniami dotyczacymi kredytu

    To wlasiciwie tyle. Gdybys miala jakiekolwiek watpliwosci i pytania slij na
    priv.

    Pozdrawiam,
    M.
    --