    From: "Witek" <w...@p...onet.fi>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Multi - doświadczenia z ubezpieczeniem?
    Date: Wed, 26 Feb 2003 13:25:43 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@217.153.49.154

    Użytkownik "jawass" <j...@w...pl> napisał

    > Zastanawiam się nad zmianą mojej karty na KK Multi a zobaczyłem w ich
    > materiałach info nt. ubezpieczenia mówiące, że pokrywa ono nieuprawnione
    > transakcje do 3 dni przed zastrzeżeniem. Czyli jak zobaczę nieprawnione
    > transakcje (np zrobione w internecie) na wyciągu np po 2 tygodniach od
    > momentu ich wykonania to co ? Mogę się bujać? Ciekaw byłem jak Multi się
    > zachowuje w takich sytuacjach.

    z regulaminu KK multi:
    http://www.mojavisa.pl/?page=regulamin00
    1.. Posiadacz rachunku powinien zgłosić MultiBankowi każdą niezgodność salda
    rachunku, powstałą na skutek uznania lub obciążenia związanego z użytkowaniem
    karty, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyciągu, jednak przed
    dniem wymaganej spłaty.
    2.. Niezgodność, o której mowa w ust. 1 może być zgłoszona za pośrednictwem
    multilinii lub w dowolnej placówce MultiBanku.
    3.. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji, MultiBank blokuje na
    rachunku kwotę reklamowanej transakcji wraz z ewentualną prowizją naliczoną na
    podstawie reklamowanej transakcji i przystępuje do rozpatrzenia reklamacji.
    Kwota blokady nie jest brana pod uwagę przez MultiBank przy naliczaniu odsetek
    oraz minimalnej kwoty spłaty.
    4.. W przypadku reklamacji transakcji dokonanych przy użyciu karty, MultiBank
    może zwrócić się z prośbą o wypełnienie pisemnego oświadczenia określającego
    przyczynę reklamacji oraz doręczenie kopii dowodu dokonania transakcji.
    Oświadczenie musi być podpisane przez Użytkownika karty, którego karta posłużyła
    do dokonania reklamowanej transakcji.
    5.. Jeśli odmowa wypełnienia oświadczenia uniemożliwia przeprowadzenie przez
    MultiBank postępowania reklamacyjnego zgodnie z regulacjami Visa International,
    będzie potraktowana jako akceptacja transakcji przez Posiadacza rachunku.
    6.. Po rozwiązaniu reklamacji MultiBank zwalnia blokadę transakcji i, w
    zależności od wyniku postępowania reklamacyjnego, dokonuje obciążenia lub
    uznania rachunku oraz stosownej korekty odsetek.
    Ogolnie sprowadza sie to do tego, ze po zlozeniu reklamacji (czas: 7 dni od
    otrzymania wyciagu) rachunek karty zostaje uznany kwota reklamacji
    pomniejszajaca saldo zadluzenia. Jednakze kwota reklamacji jest blokowana w
    saldzie dostepnym - pomniejszajac limit dostepny. Cos jak blokada ktora czeka na
    rozliczenie. Pozniej dostajesz formularz (taki jak w citi, tylko troche
    ladniejszy ;)), ktory odsylasz koperta zwrotna. Po uznaniu reklamacji, blokada
    jest usunieta. To tyle.

    --
    Witek