  • Data: 2005-09-25 10:15:32
    Temat: Re: KK z chipem - wątpliwości
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> writes:

    > No właśnie - to odpowiedż na Twoje następne pytanie. Ja kwitu nie
    > podpisałem a facet przyklepał. Jeśli jednak zrezygnowałbym z zakupu, to
    > mógłbym mówić o złej woli sprzedawcy, niezachowaniu procedury, lub wręcz
    > oszustwie.

    Mowic to moze tak, ale jedyne co powinienes wtedy _zrobic_ to zlozyc
    reklamacje. Chyba ze rzeczywiscie byloby to oszustwo, wtedy (wedle
    uznania) historie karne itd.

    > Czytaj powyżej - brak podpisu brak potwierdzenia jego zgodności.

    Z tym potwierdzeniem zgodnosci to jest bajka. Sprzedawca (kasjer w banku)
    nie ma kwalifikacji do stwierdzania lub nie "zgodnosci" podpisu. Co to
    w ogole jest "zgodnosc" podpisu? Mozna jedynie stwierdzic (moze to zrobic
    grafolog z jakims tam prawdopodobienstwem), czy podpis zostal zlozony
    przez ta sama czy tez przez inna osobe.

    Oczywiscie, roznica w wygladzie podpisu moze byc jakas wskazowka dla
    sprzedawcy, ale zbyt daleko to bym w to nie brnal.

    > Wciśnie, to Polcard może mieć spore pretensje.

    Ale do niego. Klient ma sie do tego nijak.
    Zreszta po jednym takim incydencie po prostu zakonczy sie na
    chargebacku, jak sprzedawca nie przedstawi podpisanego kwitu.

    > Gdybym najpierw zapytał się czy transport gratis (także drugiego
    > sprzedawcy), to w ogóle bym jej nie dał mu do ręki.

    To tak samo jak z pieniedzmi?

    > No właśnie - to trochę łażenia :)

    Nie mozna zlozyc reklamacji korespondencyjnie? Dziwne.
    --
    Krzysztof Halasa