    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta chipowa bez paska magnetycznego
    Date: Mon, 28 Sep 2009 23:19:04 +0200

    "MarekZ" h9r1ti$i8a$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Ja się nie zgadzam ani na 0% (bez przesady), ani na zależność wysokości mandatu od
    dochodu (rażąca niesprawiedliwość), choć to
    > drugie akurat mnie mniej obchodzi, bo i tak bym nie płacił.

    > Natomiast pomysł z aresztem domowym albo dożywotnią utratą prawa jazdy za sam fakt
    jazdy po spożyciu alkoholu to ma już walory
    > wręcz komediowe.

    A co byś powiedział o człowieku biegającym po ulicach z karabinem maszynowym?
    Mało? No... To może niech jeszcze ten człowiek sobie strzela na oślep?

    Rozumiem, że nie można od razu z pijackiego społeczeństwa uczynić abstynenckiego,
    ale imo ,,za kółkiem'' powinno być 0 w czasie prowadzenia. :)

    -=-

    Nie wiem, gdzie mieszkasz. Ja mieszkam w Białymstoku -- to miasto wojewódzkie
    i akademickie zarazem. Około 300 tysięcy mieszkańców, z czego około (z dużym
    zaokrągleniem -- być może nie doliczam Medycyny, a to spora uczelnia) 10% to
    studenci. I jeżdżę po okolicznych miasteczkach, wsiach i wioseczkach...

    Im większa dziura, tym więcej pijaków i rozmów o seksie. Co gorsza -- za ów
    seks biorą się ludzie wstawieni. Jakie są skutki płodzenia po pijaku? Ano
    można poczytać problemach z ukochanym syneczkiem półrocznym, nieszczęśliwą
    córeczką itd... Zatroskani rodzice poszukują pomocy dla cierpiących dzieciaczków. :)

    W Białymstoku piwo pije ,,element'', ale już w pobliskich miasteczkach
    trudno znaleźć kogoś, kto nie pije, choć jest poza domem. Pijani siedzą
    na ławkach, chodzą po ,,skwerkach'', jeżdżą samochodami, przy których
    moja panna Mercedes sprzed ostatniej renowacji wygląda nieźle. :)

    Gorzej sprawa wygląda przy granicy z Białorusią, lepiej przy litewskiej granicy.

    Prawdopodobnie im większe miasto, tym mniej pijaków; im dalej na zachód Polski,
    też tym mniej społeczników dokarmiających Fiskusa akcyzami. :)

    Widziałem takie miejscowości, gdzie poza mną każdy kierowca był wstawiony.

    W Choroszczy na moich oczach wysiadł z samochodu (ale jaki to samochód!!!)
    facet, który z trudem :) pokonywał obroty Ziemi... ;)

    Ale znalazłem też wioseczki, gdzie widziałem tylko trzeźwych.
    Niestety -- były to dzieci. :) Boże!!! Jak człowiek się cieszy,
    gdy wreszcie może porozmawiać na jakimś pustkowi (kiedyś to
    nazywano zadupiem) z trzeźwym człowiekiem... Mam stale przed
    oczami dwójkę chłopaków dobrze utrzymanych...

    -=-

    Być może mieszkasz w jakimś Poznaniu, Wrocławiu lub podobnym mieście
    i nie zdajesz sobie sprawy z rozmiarów sponsorowania naszego państwa
    pieniędzmi pijaków. :) Kiedyś użyto fortelu i pokazano, jak dużo
    szmalu płynie z pyfka w Białymstoku. Na początku wakacji (nie tych,
    które minęły) podano, że z każdej flachy ileś groszy idzie na
    żubry (chyba na żubry) a pod koniec podano, ile tym sposobem uzbierano...

    Za tymi pieniędzmi stoją rozwalone rodziny, schorowani dorośli, obarczone
    wadami dzieci, bieda, brak perspektyw itd...

    -=

    Nie protestowałbym, gdyby za jazdę po pijaku była kara śmierci.

    W ,,komunizmie'' nie wolno było sprzedawać alkoholu na krechę. :)
    Ponoć prawo to obowiązuje do dnia dzisiejszego, co wykorzystują
    sprzedawcy odmawiający przyjmowania zapłaty kartami kredytowymi.

    Ciekawe, co z bankomatówkami, którymi ciągnie się z debetowych kont.
    Ciekawe, co z debetówkami, którymi ciągnie się spod krechy.

    I ciekawe, dlaczego znaczna część pracowników banków nie wie, co to karta debetowa.
    :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'