    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta chipowa bez paska magnetycznego
    Date: Tue, 29 Sep 2009 10:50:53 +0200

    "MarekZ" h9rbcg$ser$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Po lekkim pijaku. A wypadków mniej niż w pl.

    Po lekkim. I zapewne są rozsądniejsi od Polaków a ponadto
    jeżdżąc, wiedzą o tym, że inni jeżdżą po lekkim pijaku.

    Polacy jeżdżą z małym ,,zapasem bezpieczeństwa''.
    Drobny błąd i kolizja gotowa.
    Co do umiejętności -- z tym też jest krucho.

    Poza tym -- nie znam Hiszpanii, więc trudno mi coś powiedzieć.
    I nie wiem, co to lekko pijany.
    Nie jest prawdą, że albo się jest pod wpływem, albo nie.
    Gdy ktoś wypije 1 gram alkoholu -- jest tak samo pijany
    jak ktoś, kto ma 1% alkoholu we krwi?

    I jeszcze coś -- gdy ktoś sporo pije, jest niebezpieczny
    także wtedy, gdy jest trzeźwy, bo ma przepity mózg.
    Może Hiszpanie nie przekraczają ,,progu nadziei'',
    po którym są długotrwałe zmiany w mózgu.

    > Nie, to tylko Kraków. :)

    To być może nie znasz mentalności z mojego podwórka.
    Tu pije się niejako z obowiązku, dookoła pełno puszek i potłuczonych
    butelek. Jakiś czas temu jakiś pijak rzucił we mnie butelką piwa.

    Najpierw zażądał ode mnie papierosów i zagroził
    uderzeniem butelką w [moją] głowę w sytuacji odmowy. :)
    Było ich trzech, wcześniej tłukli puste butelki o jezdnię,
    ale jednemu z nich została butelka niemal pełna. I tą
    butelką, przy sprzeciwie pozostałych dwóch, rzucił
    w moim kierunku. Na szczęście trudno (zwłaszcza
    nietrzeźwemu) trafić w głowę biegnącego człowieka.

    Tak zaczynała się konwersacja:

    | społe |
    | cznicy |
    chodnik | | chodnik
    | JA |

    Tu zaczynam biec, ruszając z kopyta tak zwanego

    | JA społe |
    | cznicy |
    chodnik | | chodnik
    | |

    mam smutne kolana, męczone reumatyzmem, ale
    czasami udaje się mi bieganie, i to nawet szybkie. :)

    Ponieważ mój interlokutor nie spodziewał się mego
    nagłego przyspieszenia, mija chwila, zanim rzuci
    butelką, która upada mniej więcej w tym miejscu,
    gdzie narysowałem B.

    | |
    | |
    | JA |
    | B |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | społe |
    | cznicy |
    chodnik | | chodnik
    | |

    Można powiedzieć, że wyliczenia jak na pijaka były dobre, ale
    szybkość początkowa była za mała. Nic dziwnego -- rzucając,
    nie spodziewał się tego, że będę biegł (przez chwilę) aż
    tak szybko, więc był zaskoczony. Bez wątpienia celował
    w głowę, choć zapewne bez głębokiej wiary. ;)

    Odbiegłem trochę, usłyszałem trzask tłuczonego szkła
    (po tym szkle później jeździły samochody) i wezwałem policję.

    A teraz pomyśl sobie -- co by było, gdyby w wyniku tego biegu
    miał atak astmy? Co by miał zrobić człowiek, który biegać
    szybko nie potrafi?

    I myślisz, że miało to miejsce na jakimś slamsownie?
    Nie. Można powiedzieć, że dzielnica całkiem niezła.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'