eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ? › Re: Kiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ?
  • Data: 2007-03-12 00:09:25
    Temat: Re: Kiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek" <n...@d...spamu.pl> wrote in message
    news:et21b7$2rdq$1@main.viknet.pl...

    > Jednak jeśli używa się ww zabezpieczeń sam numer karty i CVV jest dla
    > złodziei nieprzydatny.

    Sam numer karty i data ważności wystarczy.
    > Dla danej karty wymagana jest jeszcze odpowiedź z serwera mojego banku -
    > taka bez przesyłania hasła do sklepu. Numer karty CVV, data ważności i
    > nazwisko jest wielokrotnie udostępniana - robiąc "fizycznie" zakupy w
    > markecie przekazuje się je wszystkie. Co to za problem dla kasjera
    > zapamiętac czy zapisać je (razem z CVV - choć ja pousuwałem z kart).
    > Jednak bez dodatkowej autoryzacji z banku konta karty nie okradną.

    Dziecko drogie.
    Żeby obciążyć kartę wystarczy mi jej numer i data ważności.
    Żadnych więcej cudów do tego nie potrzeba.
    Oczywiście jak złożysz reklamację w banku po trakiej transakcji to szybko
    dostaniesz zwrot pieniędzy, bo sklep, czy cokolwiek by to nie było nie jest
    w stanie wykazać się ani twoim podpisem, anie faktem, że transakcja odbyłą
    się z fizyczną obecnością karty.
    Jak ci hasło/pin/CVV wypłynie, to jedyne co zobaczysz z banku jako
    odpowiedź, to to żebyś spadał, bo przecież przy transakcji użyte było
    hasło/pin, które jest znane tylko tobie, więc to musiałeś być ty.
    Im mniej danych potrzebnych do przeprowadzenia transakcji, tym bezpieczniej
    ze strony klienta.
    Im więcej zabezpieczeń tym łatwiej bankowi sie wypiąć.
    Bank wprowadza zabezpieczenia dla samego siebie, żeby go mniej okradano i
    żeby mieć więcej arguemtów na to, że to klient jednak tą transakcję
    przeprowadził. Klienta bank ma w d... Biznes jest biznes.