    From: " sys29" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 13 Apr 2012 10:06:44 +0000 (UTC)

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Żadne tam puste słowo. Bóg istnieje i codziennie daje świadectwo swijego
    > istnienia....
    >
    > Opętanie dokument
    > http://www.youtube.com/watch?v=Sba89JL37P8&feature=r
    elated

    Twoje "religijne" wypowiedzi pokazują jak człowiek wierzący wpada w pułapki
    dogmatyczne: jest dobro, jest zło, jest walka dobra ze złem, jest dekalog,
    jest nieomylny papież, są anioły i demony ... Przywiązałeś się do dogmatów
    i innych bzdur, a to ogranicza Ci pole do swobodnych refleksji. Wiara w
    dogmaty nie pozwala Ci nawet pomyśleć, że wizja świata, którą Ci
    zaproponowano może być nieprawdziwa. Weźmy np. pod rozwagę problem dobra i
    zła. Dla mnie dobre lub złe są tylko oceny zdarzeń ( w odniesieniu do
    konkretnych norm moralnych ) lub ich skutków. Tak jak nie istnieje czas
    absolutny i pusta przestrzeń, tak nie istnieją obiektywnie dobro i zło.
    Coś, co jest dobre dla jednego osobnika może być złe dla innego. Potocznie
    przyjęło się uważać, że wszystko, co służy życiu i dobrobytowi człowieka
    jest dobre, a co prowadzi do śmierci lub nędzy jest złe. Gdy np. mamy do
    czynienia z katastrofą naturalną ( np. trzęsienie ziemi z tysiącami ofiar ),
    to nazywamy takie zdarzenie złem naturalnym. Dla mnie jest to uproszczenie,
    co prawda wygodne, ale niestety sugerujące, że istnieje coś takiego jak
    obiektywne zło. A tymczasem są to skoncentrowane w jednym miejscu
    nieszczęścia pojedyńczych ludzi ( jak każdy liberał na wszystko patrzę z
    punktu widzenia pojedyńczego człowieka, a na pojęcia typu "własność wspólna"
    czy "sprawiedliwość społeczna" mogę się co najwyżej wyrzygać ). Byty takie
    jak dobro i zło nie istnieją obiektywnie. Istnieją za to oceny czynów pod
    względem moralnym ( mogą być dobre, złe lub nijakie gdy niezdecydowani
    "mędrcy" bełkotają, że świat nie jest czarno-biały ) i co najważniejsze -
    ich istnienie wymaga obecności świadomego obserwatora. Tak samo jest z
    kolorami. Nie istnieje czerwień ani zieleń, ale istnieją fale
    elektromagnetyczne o określonych długościach, które odbiera świadomy
    obserwator. Podobnie muzyka istnieje tylko w parze ze świadomym słuchaczem.
    Kluczem do wszystkiego jest świadomość. Bóg istnieje tylko w Twojej
    świadomości. To jest urojenie, które tworzy Twój mózg. To są tylko memy
    ( zaraźliwe pakiety informacji ), które infekują umysł. Religie to tylko
    treści powielające się w umysłach, które niczemu pożytecznemu nie służą.
    Nie ma żadnych demonów, aniołów i krasnoludków. To świadomość jest realna,
    a nie żaden Bóg. Czym jest świadomość - tego nie wiemy. Nie jest ona ani
    bytem materialnym, ani religijnym, ale urojeniem też nie jest
    ( choć są opinie, że to tylko iluzja wywoływana przez ciągłość pamięci ).

    pozdr.
    sys29