    From: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 13 Apr 2012 12:19:02 +0000 (UTC)

    Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):

    > Nie wiem czy można tu mówić o jakichkolwiek "przewagach". Po prostu od
    > najdawniejszych czasów człowiek zadaje sobie pytania kim jestem, skąd
    > jestem, dokąd idziemy, czy istnieje Bóg który stworzył świat. Pytania
    takie
    > zadawali sobie tacy myśliciele m.i.n jak Platon, Sokrates, św. Tomasz z
    > Akwinu.
    >
    > Zadawnie tych pytań doprowadziło w efekcie do stworzenia nauki o nazwie
    > filozofia, a pochodną filozofi traktującą za dogmat istninie Boga jest

    Czyli zadawanie sobie pytań i udzielanie sobie odpowiedzi uwiarygadnia te
    odpowiedzi poprzez to że wcześniej zadawano sobie pytania?

    > teologia. Podstawą teologi jest to, że Bóg dał swiadectwo swojego
    istnienia
    > materialnie (wysyłając na ziemię swojego syna), po to aby uporządkować
    > zagubienie człowieka w kwestiach najważniejszych pytań, po to miał on
    > wytyczone kierunki w których ma się poruszać aby osiągnąc szczęście.

    Materialnie na ziemię wysłało swoich synów miliardy ludzi. Wielu z nich
    porządkuje zagubienie ludzi w kwestiach pytań np pracą naukową.

    > Co do zaś ateistów nie wymyślają oni nic nowego, ateizm jest tylko
    koncepcją
    > zaprzeczenia teologi. Nie tworza oni nic nowego, oni tylko zaprzeczają i

    Nie. Po prostu racjonalnie zauważają, że aby twierdzić że coś jest trzeba to
    coś udowodnić. Na tym polega dowód naukowy. Masz tezę, to udowodnij. Jak jej
    nie udowodnisz, to jej przesłanie nie istnieje.

    > negują, twierdzą że Boga nie ma. Jeżeli zaś Boga nie ma nie obowiązują też
    > przykazania. Odejeście zaś człowieka od dekalogu i skutkuje tworzeniem
    > różnych ideologi mających go zastepować. Niestety ideologie takie zawsze

    Teraz fantazjujesz i wymyślasz sobie różne rzeczy.

    > niedoskonałe bo ich główne założenia zawsze opartę są o odejście od
    > dekalogu.

    Ale przecież dekalog jest też stworzony przez ludzi. To jedna z wielu
    ideologii. W dodatku ludzie go wielokrotnie zmieniali. Np sekta chrześcijan
    zmieniła drugie przykazanie i chyba jeszcze któreś. Dlatego Ty Endriu jako
    członek sekty nie świętujesz w sobotę, tylko w niedzielę.

    > Tak tworzyły się różne koncepcje mające przybliżyć człowieka do dobrobytu
    > takie jak hitleryzm, socjalizm, i niestety również liberalizm.

    Adolf był katolikiem i pisał Piusowi listy w których deklarował zemstę na
    Żydach za zabicie Chrystusa.

    --
    Jan Werbiński