  • Data: 2002-08-22 15:06:34
    Temat: Re: Kiedyś mi się to śniło...
    Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mysle, ze w przypadku "nieautoryzowanego dostepu" do konta takiego klienta
    > przypuszczalnie pieniedzy moze nie dac sie odzyskac  (bo klient banku
    > nie odpowiada za bezpieczenstwo pieniedzy, ktore ktos mu przelal na
    > konto).

    jeżeli dobrze zrozumiałem (przeczenie nie chyba było wstawione przez pomyłkę)
    To jeżeli mi ukradli pieniądze, które ktoś wpłacił przez pomyłkę na moje konto
    to nie muszę ich oddawać. Dobrze kombinuję? Jeżeli tak to nasuwa się taka myśl:
    To że ktoś ukradł pieniadze z konta, to nie oznacza, że można sobie
    przywłaszczyć cudze (nawet jak ten ktoś przez pomyłkę swoją lub banku wpłacił
    na konto okradzionego)

    a tak na marginesie:
    żeby był 'nieautoryzowany dostęp' to ten ktoś musiałby zgłosić do banku
    reklamację, że ktoś mu pieniądze pobrał z konta bez jego wiedzy i zgody.
    Przychodzi mi tu na myśl tylko kradzież karty do konta i transakcje wykonane
    bez pinu - które są uznawane (przynajmniej w jakims procencie), ewentualnie
    konto internetowe, ale tam wszystko jest "autoryzowane" w jakiś sposób więc
    trzeba by udowodnić że "to nie ja zrobiłem ten przelew" itd.

    Ale pytanie w wątku było o co innego, tak na marginesie :)