  • Data: 2004-10-13 11:57:11
    Temat: Re: Kommerzielle Kreditanstalt
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ckimhi$3cd$1@news.onet.pl...

    > umowy pożyczki czy umowy przedwstępnej pożyczki?

    > 10 dni

    > Co do zasady też - o ile jest to kredyt konsumencki w rozumieniu ustawy.
    > Ale zwykle przeznaczenie takiej pożyczki (na cele mieszkaniowe itp.)
    > wyłącza ją spod działania ustawy o kredycie konsumenckim, która daje prawo
    > do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Zresztą odstępując od umowy traci
    > się opłatę przygotowawczą... A pożyczki brać przeciez nie trzeba
    > Można też uchylić się od skutków prawnych oświadczenia (zawarcia umowy)
    > złożonego pod wpływem błędu... Ale czy uda się to udowodnić to inna
> [...]

    Dzwonilem do Rady Federacji Konsumentow. Trafilem akurat na dyzur prawnika.
    No ale telefonicznie to raczej ciezko wiec przejedziemy sie osobiscie.
    Natomiast prawnik stwierdzil jedno system argetynski jest niedozwolony, ale
    prakttcznie dziala nadal pod zupelnie innymi nazwami - tak wiec nadal roluja
    ludzi.... Ciekawe jak to sie wszystko dalej potoczy... Jak cos sie wykluje
    to z pewnoscia napisze...

    Pozdr,
    Leo