  • Data: 2004-01-06 18:38:22
    Temat: Re: Komornik a mieszkanie na kredyt (spłacany)
    Od: Sebol <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kredytobiorca wrote:

    > Wytłumacz proszę, bo nie do końca rozumiem - w tej końcówce: mi się wydaje, że
    > lepiej, żebym JA tam mieszkał w tym mieszkaniu niż komuś wynajmował, to w końcu
    > jedyne mieszkanie jakie mam, a jak wynajmę komuś innemu i - załóżmy - znajdę
    > sobie inne (też wynajmę za kasę z wynajmowanego).... hmmm.... trochę się
    > pogubiłem. Dlaczego lepiej komuś innemu wynająć? Trudniej go wyrzucić niż mnie?
    > Dlaczego?

    roznica jest kluczowa. Wynajmujacy nie zalega twojemu wierzycielowi wiec
    za co komornik ma go wyganiac?

    Podpisz umowe najmu - wpisz zapis o wynajmowaniu jednego pokoju (w
    calosci) z prawem korzystania z toalety, kuchni, TV ;). W ten sposob
    oboje mieszkacie razem. Spiszcie umowe u notariusza. Gdyby to byla
    nieruchomosc posiadajaca KW wpisz do KW w dziale 3 - zoobowiazania
    "umowa najmu dla ..... na okres 10 lat" i wszystko na ten temat. Ciekawe
    kto teraz to kupi? :>

    Inna sprawa ze musisz zdawac sobie sprawe ze to nie zalatwia tematu.
    Bedziesz przez wiele lat scigany przez komornikow, nie kupisz telefonu
    komorkowego, auta, nie zalozysz konta lub lokaty ( bo ci zabiora). Co
    jakis czas komornik bedzie cie odwiedzal w domu i sial poploch wsrod
    rodziny i znajomych. Warto? :>
    Proponuje raczej uznac te metode za 'mniejsze zlo' a nie sposob na
    zycie. Sprobuj wytrzymac 2-3 lata z ta egzekucją. Uzbieraj troche
    pieniedzy - splac stare kredyty. Po tym okresie wierzyciel uzna twoja
    wietrzytelnosc na trudno-sciagalna (najprawdopodobniej otrzyma od
    komornika powiadomienie o bezskutecznej egzekucji). Wtedy sprobuj z
    wierzyciele renegocjowac dlug np. 80% naleznosci glownej bez odsetek.
    Dla niego lepszy rydz niz nic w takiej sytuacji a ty mimo wszystko
    wyjdziesz z dola.

    > A poza tym - sugerujesz, że komornik (taki - nie-pieniacz, załóżmy;)) -
    > zrezygnowałby z egzekucji mieszkania, czy jak...?

    egzekucje przeprowadza komornik na wniosek wierzyciela - a po co
    wierzycielowi placic koszty egzekucji (wyceny nieruchmosci itd) jezeli
    on nie dostanie ani grosza z nieruchomosci? sztuka dla sztuki?

    --
    l...@s...pl