    From: s...@b...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koniec oszczędzania w KM - kilka pytań
    Date: 3 Jul 2003 15:09:05 +0200

    > Czy mam prawo odliczyć od podatku przez x następnych lat kwotę 23274 PLN

    Nie możesz

    > - okres oszczędzania kończę we wrześniu. Kasa mieszkaniowa ma według mojej
    > wiedzy do 3 miesięcy na wypłacenie mi wpłaconych pieniędzy

    Ale wniosek o wypłatę pieniędzy możesz złożyć już teraz i zaznaczyć że
    chcesz pieniądze w wrześniu

    > Czy można przedłużyć
    > aneksem okres oszczędzania w kasie mieszkaniowej o powiedzmy 3 miesiące do
    > końca stycznia i dokonać ostatecznego rozliczenia z US dopiero w przyszłym
    > roku fiskalnym? Czy w związku z tym będę miał prawo odliczania 30% pieniędzy
    > wpłaconych w okresie 3 miesięcznego przedłużenia umowy?

    Przedłużyć można ale wpłaty za te 3 miesiące nie podlegają uldze

    > - czy istnieje możliwość wzięcią w banku BPH (bo tam mam KM) dwóch kredytów -
    > korzystnie oprocentowanego kontraktowego który nie wystarczy mi na zakup
    > mieszkania i normalnego hipotecznego na resztę pieniędzy potrzebną mi do
    > zakupu mieszkania? Jak to rozwiązać?

    Problemem może być zabezpieczenie dwa kredyty to dwie hipoteki a mieszkanie
    pewnie kupujesz jedno.
    Jeśli będą to dwa banki i obydwa zażądają hipoteki na pierwszym miejscu
    to masz problem, jeśli obydwa kredyty w tym samym banku to może
    uda się to rozwiązać.
    Wszystko zależy od banku i wysokości kredytów.

    > czy pieniądze z KM mogą służyć jako wkład własny
    > przy staraniu się o udzielenie kredytu hipotecznego w banku?

    zdecydowanie tak

    I dodatkowo

    Pieniądze wycofane z KM mogą służyć jako zaliczka lub n-ta rata przy
    zakupie mieszkania ale wtedy umowa przedwstępna powinna być zawarta
    notarialnie inaczej US może zacząć się czepiać.

    Pozdrawiam
    SJ