eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKoniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
  • Data: 2019-02-01 13:23:09
    Temat: Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 13:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Musieli. Swego czasu była akcja w Warszawie.

    Hmm, w sumie to nie wiem, jak się zgłaszało do płacenia użytkowania wieczystego -
    nigdy tego nie robiłem, oba mieszkania miałem/mam na działce z własnością (mimo że w
    DC), muszę spytać siostry, jak to robiła (o ile w ogóle), bo kupowała ostatnio na
    użytkowaniu (nawet im deweloper załatwiał przedłużenie, bo było bodajże tylko do 2030
    - osiedle wybudowano w miejscu wyburzonego domu handlowego - przedłużył do 2068 -
    okazało się, że niepotrzebnie).
    Oczywiście mieszkanie (i ew. garaż), przy lokalu wydzielonym, trzeba zgłosić osobno
    do podatku od nieruchomości.

    A ta akcja to była jakiego typu?
    Przypominanie tym, co się zgłosili i nie płacili?
    Czy tym, co się nigdy nie zgłosili?

    Ja pamiętam tylko akcję z uaktualnianiem wycen i potem była kupa mieszkań na Stegnach
    do sprzedania, bo tam uaktualnili i poszło w górę z 10 razy - tak z sum 50-100 do
    500-1000zł na miesiąc za mieszkanie.
    Np. na Bródnie użytkowanie płacone via spółdzielnia to do tej pory 1zł/m^2*mc - bo
    tam na szczęście nie doszło, bo się zrobił lament - a miasto ma przecież obowiązek
    dbać o swoje przychody, jedyny problem dla miasta to to, że z góry musi za wycenę
    zapłacić, a dopiero potem zbiera podniesione użytkowanie.