    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto wspólne i Vincent ?
    Date: Mon, 24 Sep 2012 14:56:57 +0200

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
    news:50601f9f$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...
    > Pewno było...
    > Jak to jest?
    > Czy jeśli mam np. k.w. z kolegą, to musimy pilnować które złotówki są
    > czyje, bo Vincent się nam wp..i do podziału?
    > A jak, jeśli to jest konto np. matki i syna?

    Tak samo, jak sądzę - czyli wspólne jest tylko konto, a nie
    pieniądze na nim. Więc w przypadku b. szczegółowej kontroli
    US zapewne mógłby się przyczepić o podatek od pożyczki czy
    darowizny - gdyby zaobserwował zbyt dużą dysproporcję wypłat
    współwłaściciela w stosunku do jego wypłat :)

    Natomiast w praktyce nie będzie to chyba zbyt duże zagrożenie.
    Na pewno nie przy drobnych kwotach, bo podpadną pod
    ustawowe zwolnienie. Jeśli współwłaściciele mieszkają razem
    (co jest chyba dość typową sytuacją), to obojętnie, kto wypłaca
    pieniądze potrzebne na utrzymanie gospodarstwa domowego
    (ktoś przecież musi). Podobnie zakupy sprzętów do domu -
    wystarczy powiedzieć, że meble czy TV są wspólne.

    Zatem wydaje mi się, że problemem mogły by być tylko zbyt
    duże wypłaty jednego ze współwłaścicieli (w stosunku do jego
    wpłat) - których nie można by obronić jako zakupów wspólnych.
    Ale expertem nie jestem, więc mogę się mylić :)