  • Data: 2004-01-23 08:28:20
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a WIBOR
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym wypadku nie. Ale ile procentowo jest takich sytuacji w Polsce.
    > Tensor1

    Ile % nie mam pojecia.
    Ja w kazdym razie innego spospobu splacania kredytu
    walutowago sobie nie wyobrazam.
    Nawet jesli zarabia sie w zlotowkach.

    W BZWBK gdy uruchamialem kredyt w CHF
    po prostu zapytalem sie o taka mozliwosc.
    Powiedzieli "nie mam sprawy".
    Wiec od razu odpalilem konto w CHF i bank sobie z
    tego konta franeczki co miesiac pobiera.

    W moim przypadku i tak to konto zasilam
    zlotowkami, ale robie to bezgotowkowo
    po kursie sprzedazy dewiz, a nie pieniedzy
    (dla CHF w BZWBK to roznica ponad 2 gr)
    Niesty mozna to robic tylko w okienku bankowym.

    Kiedys mieli luke w systemie i wchodzily przelewy
    z mBanku na konto CHF i ladnie przewalutowywali

    Najwazniejsze jest jednalk to, ze taki sposob splacania
    kredytu walutowego pozwala optymalizowac koszty.
    W okresach gdy waluta jest tansza kupuje wiecej waluty,
    a gdy drozsza (na ile zapasy pozwalaja) tego nie robie

    Np w 2003 ani razu nie kupilem CHF powyzej 3 zl a
    wielokrotnie jego kurs byl wyzszy.

    Dodatkowo jak ktos ma kantor :)
    to skupowane CHF moze zanosic do banku i wtedy tez
    sporo na tym zaoszczedza.
    Piotr Wójtowicz