    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy a komornik
    Date: Thu, 27 Sep 2007 14:06:00 -0500

    lestat wrote:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym zapytać z ciekawości. Jesli kupuje sie mieszkanie za pomocą
    > kredytu i w pewnym momencie z jakis przyczyn życiowych nie można go dalej
    > spłacać, to wkracza komornik. Proszę mi odpowiedziec, co sie dzieje z tymi
    > ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    > spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o
    > wyjasnienie.

    Komornik ma konkretną kwotę na papierku do wyegzekwowania i tylko tyle
    go interesuje. Ta kwota to bedzie zwykle to czego nie spłaciłeś plus
    odsetki plus koszta sprawy plus koszta prawnika plus koszta komornika.

    Wieć to co wpłaciłeś oczywiście jest już odjęte i bank będzie się
    upominał tylko o resztę.
    generalnie nic nie przepadnie z tym, że jak już wchodzi komornik to
    znaczy że długo bank olewałeś, bo bank najpierw będzie prosił, potem
    będzie groził, potem pójdzie do sądu a dopiero potem do komornika, co
    zwykle ze dwa lata zajmie.
    Zdecydowanie łatwiej dogadać się w tym czasie z bankim niz nie robić nic
    lub też po prostu takie mieszkanie z kredytem sprzedać i oddać bankowi.
    Zawsze wtedy ci te 15 lat spłacania zostanie w kieszeni
    Bo komornik go sprzeda tylko za tyle ile musi wyegzekwować. jego
    uzyskanie lepszej ceny nie interesuje.