  • Data: 2004-04-15 21:57:39
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a student.....
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-04-15 11:28, Użytkownik tetekiel napisał:
    > Jestem studentem(niepracujacym niestety) i zamierzam zakupic mieszkanko u
    > developera.Cena nieruchomosci waha sie w granicach 180tys zl, jednak wklad
    > wlasny wyniesie ponad 60%.
    > Najprawdopodobniej chcialbym juz po rozpoczeciu splat zwrocic sie do banku o
    > kredyt,wtedy wysokosc kredytu jaki chce wziac wynioslaby ok. 70-80tys. zl.
    > Rozumiem,ze jako niepracujacy nie dostane kredytu,jednak moze byc jego
    > wspolbiorca mama-dochody ok 1500zl na reke.
    > Kredyt bede chcial spalcic w jak najkrotszym czasie,max kilka lat(2-5 max).W
> [...]
    Coż, sukcesu Ci raczej nie wróżę, ale sprawa nie jest beznadziejna. Od
    strony banków wygląda to mniej więcej tak, że pierwszorzędną sprawą jest
    tzw. zdolność kredytowa, a zabezpieczenie - drugorzędną. Z tego co
    piszesz, to pewnie spodziewasz się dochodów innych niż te 1500 Twojej
    mamuśki. W związku z powyższym mogę poradzić Ci tyle:
    1. Zachowaj dla siebie to, że zamierzasz spłacić kredyt w ciągu 2-5 lat.
    2. Poszukaj banku, w którym nie ma dodatkowych opłat za przedterminową
    spłatę kredytu.
    3. Złóż wniosek o jak najdłuższy termin spłaty (aktualnie na rynku
    najdłuższe są chyba na 30 lat) - to będzie miało wpływ na wysokość raty,
    a co za tym idzie na wyliczenie przez bank zdolności kredytowej.
    4. Aby zminimalizować wysokość obliczanej przez bank raty, złóż wniosek
    o kredyt o jak najniższym oprocentowaniu na chwilę obecną (banał!!!???).
    Aktualnie najniżej oprocentowane są kredyty w CHF. Wprawdzie, narażasz
    się na ryzyko kursowe, ale różnica w Twoim przypadku, to chyba jest do
    przyjęcia.
    Oczywiście możesz przedstawiać swoją sytuację, że jesteś studentem i
    niedługo zaczniesz zarabiać, ale w większości przypadków spotkasz się z
    reakcją "bankowców" typu: "niestety, takie mamy procedury"
    Z własnego doświadczenia mogę Ci polecić PKO BP, chociaż to zależy
    bardzo od koknretnego oddziału. Większość ofert internetowych jest
    niestety atrakcyjna tylko na etapie składania wniosku...