    From: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w CHF czy przewalutować
    Date: Wed, 11 Feb 2004 13:45:59 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@xr216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:c0cpl8$9ti$1@news2.ipartners.pl...

    > Pytanie mam - co sie stanie z oprocentowaniem kredytow zlotowych, gdy
    > zlotowka poleci na pysk ?

    Przepraszam, ze tak sie wtracam. Ale wydaje mi sie, ze o jednym wszyscy
    zapominaja. Ryzyko kursowe to nie wszystko. Jest jeszcze ryzyko stopy
    procentowej. I wlasnie ten ostatrni post wreszcie zahaczyl o te sprawe.
    Jesli Zloty "poleci na pysk", to stopy procentowe PLN pojda mocno w gore.
    Raz ze bedzie temu towazyszyla wyprzedaxz polskich papierow skarboiwych, a
    dwa, ze RPP raczej podwyzszy stopy probujac powstrzymac ucieczka kapitalu
    zagranicznego.

    Tak wiec jelsi Zloty mialby jeszcze bardziej ucierpiec, to i na kredycie
    Zlotowym nie uda nam sie przetrwac :( I w tym jest caly ten problem.
    slaby Zloty to problem calej gospodarki. Szkoda, ze Rzad caly czas widzial w
    slabym Zlotym panaceum na wszystjie dolegliwosci. Teraz gdy Zloty jest slaby
    nagle pojawiaja sie przed aczmi niewidoczne do tej pory problemy.

    Sam mam kredyt hipoteczny w USD splacam go od ponad dwoch lat. Na razie mam
    komfort, gdyz Dolar traci na wartosci do euro. Ale gdyby na Eur/Usd odwrocil
    sie trend, to pewnie przewalutuje na CHF.

    Pozdrawiam i zycze samych wlasciwych decyzji inwestycyjnych

    --

    Jacek Maliszewski