  • Data: 2006-12-18 16:02:08
    Temat: Re: Kredyt w CHF - siła PLN
    Od: "szele" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niezły z Ciebie pomocnik, skoro uważasz przewalutowanie za nieszkodliwą
    > formę zmiany waluty "gdy się trend odwróci".
    >
    > To, że za operację przewalutowania kredytu bank nie pobiera opłaty, nie
    > znaczy że przewalutowanie jest bezpłatne. Rzeczywisty koszt
    > przewalutowania w ogólności równy jest bowiem różnicy ceny kupna waluty
    > źródłowej i ceny sprzedaży waluty docelowej, pomnożonemj przez wartość
    > podlegającego przewalutowaniu kapitału kredytu. W praktyce są to koszty
    > rzędu kilku tysięcy złotych na jednym przewalutowaniu. Oczywiście tego
> [...]
    "w najgorszym wypadku"?! To co napisałeś powyżej - nie odkryłeś Ameryki.
    Każdy kredyt walutowy jest tak przeliczany i na to nie ma rady - tak więc
    przewalutowanie i tak będzie zawsze wyglądało następująco : saldo w CHF x
    kurs sprzedaży CHF w PLN. Idąc Twoim tokiem rozumowania, po co brać kredyt
    walutowy, przecież zawsze "będziemy w plecy" na spreadzie. A że są banki,
    kóre nie pobierają przy przewalutowaniu "lichwy" tym lepiej dla Nas -
    klientów. Co do "gdy trend się odwróci" nie miałem na myśli małych wahań
    kursowych CHF tylko przypadek, gdy stwierdzi się, że kurs CHF "poszybował"
    mocno do góry i trzyma się na wysokim poziomie przez kilka ładnych miesięcy
    (rata w PLN jest mniejsza niż w CHF). Też mam kredyt w CHF i uważam, że
    przewalutowanie to "najgorzy wypadek" - myślę, że nie będę nigdy tego robił
    (ale jak pisałem, zawsze można tego dokonać).
    Pzdr.
    Szele.
    s...@g...pl