    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krydyty we frankach to tykajaca bomba (smierdzaca)!!!
    Date: Thu, 29 Jan 2015 01:15:50 +0100

    "fReLuZ" 54c967a7$0$701$6...@n...neostrada.pl

    > 1. Jeżeli nic nie zrobimy i np. franek pójdzie do góry do 6+ PLN

    > Nie ma siły pożyczkobiorcy przestaną spłacać, banki zabiora
    > nieruchomości, ale odzyskają znacznie mniej - no i co? Zabraknie

    Tedy franek nie pójdzie do 6. Ci, którzy kręcą pokrętłami,
    wiedzą, do jakiego pułapu mogą dokręcić, aby mieć zysk. To
    nie Platforma Obywatelska z jej stałymi podwyżkami podatków,
    skutkującymi obniżaniem dochodu państwa...

    > pieniedzy, ustawią sie w kolejce o pomoc Państwa, lub upadną
    > i BFG wypłaci pieniądze. Jeżeli będzie to masowa skala to w BFG
    > skończą się pieniądze i będą musiały byc sfinansowanę przez
    > Państwo (czyli nas).

    > 2. Jeżeli Szwajcaria popadnie w kłopoty lub pójdzie po
    > rozum do głowy, że przy wysokim kursie słabnie eksport,

    A słabnie? :) Co ,,produkuje'' Szwajcaria? IMO podstawą gospodarki
    Szwajcarii są banki. :) Jeśli frank podrożał -- słabnie siła
    nabywcza franka (i produkującej go Szwajcarii) czy wzrasta?

    IMO ani jedno, ani drugie. Natomiast dzięki tym szarpnięciom
    (rzekomo dyktowanymi przez rynek) można zassać (pożyczyć?) od
    ciułaczy to i owo na potrzeby bieżące, a palącymi potrzebami
    bieżącymi jest wojna Zachodu z Islamem...

    > franek spadnie do 1 PLN (specjalnie przesadzam). Pozyszkobiorcy
    > frankowcy będą zachwyceni,ale mając złe wspomnienia spłacą kredyty
    > natychmiast. Znowu mamy problem, bo lokaty, które sfinansowały
    > kredyty w PLN trzeba będzie oddać i powiększyć o założony procent
    > i może zabraknąć pieniędzy, w razie czego BFG wypłaci pieniądze.
    > Jeżeli będzie to masowa skala

    Ponoć około 700 tysięcy frankowców hipotecznych -- tedy jest to forsa
    porównywalna z budżetem rocznym.

    > to w BFG skończą się pieniądze i będą musiały byc sfinansowanę
    > przez Państwo (czyli nas). Tutaj krótkoterminowe SWAPy bankowe
    > może uratują sytuacje - o ile nie było karuzeli miedzybankowej.

    > 3. Anulowanie umów (jest na to szansa, bo przynajmniej czesc
    > zawiera klauzule niedozwolone) - masowa skala - problemy jak wyzej.

    Ponoć frankowcy są do przodu (mniej płacą) względem złotówkarzy, i nie
    o złotym Plichcie myślę, ale o kredytach branych w złotówkach.

    > Trzeba poszukać Salomonowego wyjścia - uśredniony kurs, lub
    > zamienienie ich na kredyty złotowe i liczenie odsetek, jakby
    > byly zlotowe?

    > Z drugiej strony nie powinni pozostać bezkarni tej sytuacji,
    > osoby biorace gigantyczne pieniądze sprawójace nadzór nad
    > Bankami (teraz takie kredyty sa zakazane - czemu tak pozno?).

    > A osoby, co pobrały premie za wymyslenie tak wspanialego produktu?

    > Jakby nie patrzeć kazdy z nas zaplaci za ten pasztet,

    Chyba, że podejmiemy wysiłek i zrozumiemy ,,wolny rynek'', dzięki
    czemu nasze wróżki na czas :) (w czasie rzeczywistym!) poinformują
    nas o skokach ,,walut''...

    > nawet jak teraz odwleczemy to w czasie, wszak kredyty te sa
    > dlogoterminowe. Moze wiec przeciac ta krwawiaca pempowine
    > i rozliczyc winnych?

    A co to za pEMpek świata? ;)

    pępowina ż IV, CMs. ~nie; lm D. ~in

    <<u gadów, ptaków i ssaków: unaczyniony przewód łączący
    zarodek z błonami płodowymi, przeprowadzający krew
    i substancje odżywcze z tlenem, u człowieka odcinany
    po porodzie; sznur pępkowy>>

    -=-

    USA nieraz zmienia warunki, choć emituje walutę międzynarodową...
    Trzeba wesprzeć ,,przyjaciół'' -- USA ogłaszają kryzys...
    Trzeba zyskać dobre oceny na Ukrainie i wśród muzułmanów -- USA
    ogłaszają koniec kryzysu...

    Jak mucha na psie czy samochodowej szybie, ta my możemy ,,podjechać''
    na kursowaniu, o ile zrozumiemy ,,mechanizmy rynkowe''...

    Gdy inni płacili (niektórzy płacą nadal) bankom za ,,czynności bankowe''
    (przelewy, karciane płacenie, prowadzenie rachunków itd.) my od banków
    otrzymywaliśmy wisienki i orzeszki. IMO czas na strawę poważniejszą.

    () zamiast marudzenia: ,,MBelka dołożył podatkiem'' -- wprowadziliśmy zysk z
    półgroszówki
    () zamiast marudzenia: ,,Vincenty uszczelnił podatek dobroczyńcy'' -- dostaliśmy
    wisienki i orzeszki
    () zamiast marudzenia: ,,MSzczurek nadgryza wisienki i orzeszki'' -- przerzućmy się
    na lepsze zyski!!!

    Jedni ludzie boją się banków do tego stopnia, że unikają i kart kredytowych,
    i limitów debetowych, i rachunków bankowych w ogóle -- inni ludzie zaufali
    Bogu :) i bankom, dzięki czemu zarobili, niektórzy ponoć ;) nieźle...

    -=-

    Śmierdzę jaśnie oświeconymi? Illuminatorami? Może i tak.
    (BTW -- ponoć USA, Szwajcaria, Illuminatorzy i Templariusze to jedna ,,parafia'')
    In GOD oni trust? ;) (Gold, Oil, Drugs)
    Ja chyba nie w tych wartościach pokładam swoją nadzieję...

    -=-

    Był czas, gdy dużo płaciłem bankom. Teraz banki wspierają mnie.
    Może warto pomyśleć o korzyściach wynikających z kursowania?

    Jedną mam prośbę, może ostatnią, pierwszą od wielu lat... <-- to z piosenki ;)

    Oto moja prośba:

    Nie obiecujcie sobie (i innym) tego, co obierzecie sobie
    za cel, gdy już staniecie się bogaci, gdyż takie obietnice
    są zwykle powodem klęsk!!!

    [jeszcze trzeba podlizać się Kościołowi... co tu napisać?... Już wiem!!!]

    A raczej aż dwie prośby...

    I nie zapominajcie nauki Ojca Rydzyka -- tyle wolności, ile własności!!!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'