eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLUKAS, a bardzo dziwna konieczność legitymowania przy wpłacie na konto 1000zł › Re: LUKAS, a bardzo dziwna konieczność legitymowania przy wpłacie na konto 1000zł
  • Data: 2006-07-06 18:19:14
    Temat: Re: LUKAS, a bardzo dziwna konieczność legitymowania przy wpłacie na konto 1000zł
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Johan Petrus" <s...@m...com.pl> wrote in message
    news:e8jjfr.1rs.1@and.krakow...

    > Po za tym tak na marginesie dodam, że cały ten zapis w ustawie, że przy
    > wpłatach powyżej 1000 zł osoba przyjmująca wpłatę ma prawo żądać
    informacji
    > skąd pochądzą wpłacane pieniędzy jak i również ma prawo wylegitymować
    osobę,
    > która pieniądze wpłaca, jest przynajmniej dla mnie idiotyczny. Każdy
    bowiem
    > kto ma grube pieniądze z nielegalnego źródła nie będzie się przecież bawił
    > legalne ich wpłacanie w bankowym okienku tylko je dobrze wypierze i
> [...]

    Zeby to zrobic trzeba je najpierw wplacic... np. z okienku... dlatego wplaty
    w bankach sa monitorowane...
    Polecam http://www.nbportal.pl/library/pub_auto_B_0100/KAT_B
    4859.PDF

    <cite>
    Smerfowanie (smurfing)
    Do trzeciej formy bezpośredniego depozytu zalicza się metodę smerfowania
    (smurfingu), zwaną również metodą strukturyzacji (structuringu). W
    większości państw istnieje obowiązek identyfikacji transakcji w instytucjach
    finansowych powyżej określonej sumy i związany z nim obowiązek identyfikacji
    klientów dokonujących transakcji w tych instytucjach. Możliwość
    bezpośredniego wniesienia środków do instytucji finansowych, bez zostania
    zidentyfikowanym, może nastąpić przez "rozbicie" ("rozdrobnienie") dużych
    sum pieniężnych na mniejsze. Metoda smurfingu jest stosunkowo łatwa. Duże
    sumy pochodzenia przestępczego wymienia się - przy pomocy wielu osób w
    małych sumach częściowych - w różnych bankach zasadniczo na czeki bankowe
    (cashier's check) lub wpłaca się je bezpośrednio na konta bankowe.
    </cite>

    MK