  • Data: 2005-10-22 22:27:04
    Temat: Re: Limit zadłużenia w koncie a sposób naliczania odsetek
    Od: trainer <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    miszka_ wrote:

    > Ważne jest aby rok miał 365 dni.
    > Był taki bank, w którym:
    > pieniądze wpłacone procentowały od dnia następnego,
    > pieniądze wypłacone procentowały do dnia poprzedniego,
    > Tym sposobem bank skracał rok o jeden dzień i pewnie miał na tym niezły
    > zarobek.

    czy niezły, w liczbach bezwzględnych, dla nas śmiertelników pewnie
    imponujący był to zarobek, jednak to tylko po prostu oszczędność 0,27%
    spośród środków przeznaczonych na wypłatę odsetek, więc pewnie w całych
    obrotach to było niedostrzegalne
    natomiast mechanizm który opisujesz jest wyjątkiem a nie regułą
    z takich ciekawostek-wyjątków mogę podać inną - że w BPH w umowie
    kredytowej odsetki liczy się przy założeniu, że rok liczy 360 dni, czyli
    oprocentowanie kredytów (przynajmniej hipotecznego) wynosi 365/360 tego
    co oni podają (a więc np. nie 5% tylko 5,07% itd)

    Ale regułą jest to, że kasa procentuje o północy

    trainer