  • Data: 2012-10-23 11:28:58
    Temat: Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Hołda pisze:

    > Tu byłeś na właściwym tropie. A więc programiści, czy może ktoś inny?

    A co to dla mnie za różnica? Choćby i winna była sprzątaczka, bo wpięła
    odkurzacz do UPSa, to mnie - jako końcowego użytkownika - kompletnie to
    nie obchodzi.

    > Wiesz w ogóle jak obecnie wygląda proces produkcji oprogramowania? Jakie w nim
    występują role i kto za co odpowiada?

    Jak wyglądają w konkretnym banku - nie wiem.
    A ogólnie:
    Najpierw Bardzo Ważny Pan stwierdza co chce dostać. On zwykle nie jest
    informatykiem i dlatego potem wspomóc go musi jakiś Pan Informatyk, a
    właściwie całe stado Panów Informatyków. Np. Jakiś Pan Informatyk
    opracowuje specyfikację funkcjonalną. Jakiś Pan informatyk opracowuje
    specyfikację infrastuktury - zastanej i potrzebnej. Jakiś Pan Informatyk
    prognozuje efekty wdrożenia. Jakiś Pan Informatyk opracowuje harmonogram
    wdrożenia. Jakiś Pan Informatyk bierze ołówek i rysuje logiczny model
    systemu. Jakiś Pan Informatyk projektuje konkretną realizację modelu.
    Jakiś Pan Informatyk projektuje procedurę testową. Jakiś Pań Informatyk
    bierze kredki i rysuje gui. No i wreszcie jakiś Pan Informatyk to
    koduje... No i gdzieś jeszcze upycha się Panów Informatyków od sieci,
    baz danych, grafiki, obliczeń itd...

    W zależności od wielkości projektu - każdy z w/w Panów Informatyków może
    zostać zaimplementowany za pomocą odpowiednio większej liczby
    informatyków fizycznych. (Albo kilku Panów Informatyków z listy może
    zmieścić się w jednym fizycznym studencie na pół etatu.) Ołówek i kredki
    można zaimplementować za pomocą specjalistycznych narzędzi do rysowania
    ładnie wyglądających diagramów i strzałek, co z pewnością wprowadzi w
    zachwyt Bardzo Ważnego Pana.

    W skrajnym przypadku wszyscy Panowie Informatycy mogą się zmieścić w
    jednej osobie - i dlatego programy linuksowe mają z reguły ch*we gui.

    --
    MiCHA