  • Date: Sat, 20 Aug 2011 13:00:47 +0200
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - zmiana na - Crédit Agricole

    On 11-08-20 08:01, Szymon wrote:

    > Czy mają w nazwach słowo "kredyt"? Właśnie...

    A to niby credit ma odstraszac, a Lukas nie? Przyciagac to ma oferta, a
    nie nazwa. Dadza dobre oprocentowanie lokat albo nowe ROR i juz.
    Wlasciciel podjal strategiczna zdecyzje, ze jak robic nowe, to na nowej
    marce. Nazwa Lukas kojarzy sie przede wszystkim z kredytem, a nie kontem
    (warto porownac ile instytucja ma ROR a ilu Polakow ma w bazach
    kredytowych) i juz widac po co ta zamiana.
    Trudnosci w udzielaniu szybkich kredytow na dowod (teraz trzeb pryniesc
    zaswiadczenie) sprawia, ze banki z tego segmentu ida w bankowosc
    uniwersalna. A nazwa ma tutaj drugo czy trzecirzedne znaczenie.

    > Czy mają w nazwach słowo "kredyt"?

    Nie. A gdzie jest powiedziane, ze Credit sie zle kojarzy. Nawet jesli
    Lukas sie zle kojarzylm to masz nowa marke, nowe otwarcie. Generalnie
    nie wiem co chcez dowiesc - napisz od poczatku ;)

    > Niekoniecznie. Ich KO na 4,86% to całkiem atrakcyjna oferta.
    > Rzeczywiście jeśli chodzi o lokaty to jest gorzej. Pewnie tak się
    > zaaferowali tym przejściem na CA, że zapomnieli o konkurencji.

    Zeby miec KO musisz miec ROR... - a teraz Lukas wlanie chce isc w
    bankowosc uniwersalna i bedzie oferowal dobre produkty powiazane z ROR.
    Ot i potwierdzenie mojej tezy. Co do oprocentoanie to 4,05 z dzienna
    kapitalizacja. Dla przykladu w duzo wiekszym PKO masz juz 3,9% z dzienna
    kapializacja ;) Wiec ta atrakcyjnosc Lukasa nie wychodzi az tak super ;)

    > Tak czy inaczej oferta depozytowa od zawsze była w czubie. Uważam, że
    > marka CA będzie przyciągać kredytobiorców. Niekoniecznie depozyty.

    A tak uwazasz, bo Ci sie zdaje, czy masz jakies dowody? Zareklamujac
    dobra oferte depozytowa i po klopocie. No i najwazniejsze - bank to na
    kredytach i prowizji zarabia, a nie na depozytach ;) Jesli bank matka
    zaoferuje tanio pozyczek podporzadkowana - to tylko lepiej - wojna
    depozytowa kosztowna jest...

    > Badania też pokazywały, że wychodzimy z kryzysu, ceny mieszkań będą
    > rosnąć, zbudujemy drugą Irlandię, wcześniej Japonię i bla bla bla.

    To nie badania, tylko opinie -takie jak Twoje, ze marka bedzie
    przyciagala kredytobiorcow ;)

    > CA? Alternatywą dla marki CA jest ok. 60 banków komercyjnych i ze 400
    > spółdzielczych.

    Wymieniles banki. Tak nie chcesz sie zgodzic, czy przyznac racjij, ze
    nie doczytujesz. Klienci ufaja bankom. Co wiecej klienci nie maja
    alternatywy wobec bankow - bo nie sa nimi SKOKi.

    > SKO już weszło - wiele lat temu. I nadal działa w niektórych szkołach,
    > ale nie musi być powiązane z PKO BP. Znam szkołę, w której dzieci mają
    > książeczki SKO, a szkoła podjęła współpracę z bankiem spółdzielczym w
    > tej materii.

    Heh ;) Ponad 1800 szkol w ramach SKO PKO BP, 145 tysiecy dzieci
    oszczedza, programem edukacyjnym objete jest 380 tysiecy dzieci.
    Ale wciaz to sie dzieje na papierowych ksiazeczkach. Ja mowie o SKO
    ktore dziala jak konto bankowe - z wlasnym NRB, oprocentowane, z
    dostepem przez internet :)

    > PKO jest liderem w kredytach, bo mieli całkiem dobrą ofertę swego czasu.
    > Problem był taki, że kto się już wyplątał z kredytu, poznał smak kolejek
    > tak do okienka, jak i do ściany, biurokrację to nie wracał już z
    > depozytem. Zauważ też, że często instytucje mają konta w PKO. Tym samym,
    > jak chcesz szybko otrzymać środki tudzież płacić w ostatnim dniu to nie
    > ma to jak przelew wewnętrzny.

    Khem. Zgooglaj mnie - pracuje od jakiegos czasu w PKO ;)
    Bank ma najwiecej depozytow osob fizycznych (jako pojedyncza
    instytucja). Ma wiecej depozytow niz kredytow.
    Co do okienek - rowniez jest najwiekszym bankiem internetowym (z i bez
    Inteligo).

> [...]
    > ubezpieczeniowe, całkiem przyjemny podgląd, poczta wewnętrzna przez
    > którą sporo można załatwić. Ja sobie chwalę. Mam już 10 lat i jest to
    > mój podstawowy ROR. Co do lokat to parę lat temu wiedli prym, tuż za
    > mbankiem. Pierwotnie pamiętam, że telefonicznie zakładałem, co też było
    > pewną nowością. Na ofercie dla firm się nie znam, ale patrząc na
    > prężność banków to mam wrażenie, iż największe bazują jednak w dużym
    > stopniu na detalu (oczywiście nie tylko, jednak detal stanowi istotny
    > odsetek klientów). Zauważ, że taki mbank w czasach świetności zajmował

    To wszystko racja. Ale nie bierzesz pod uwage, ze KK sie sprzeaje a nie
    kupuje - co z tego, ze oferra srednia, jak bank jest w czolowce
    najwiekszych wystawcow, a te instytucje, ktore maja swietna oferte dla
    klienta, maja tych KK tyle co kot naplakal...

    > się tylko detalem. Potem zaczęli wydziwiać z firmami, telefonią,
    > funduszami, kredytami (nabici w mbank) i jakoś nie mam wrażenia, że
    > przełożyło się to na zwiększenie pozytywnego odbioru tej marki. Do tego
    > stopnia, iż ok. 2 lata temu dość głośno było wśród pracowników o
    > połączeniu marek mbanku i multibanku (co akurat spodobało się klientom
    > np. w materii wspólnych wpłatomatów), by potem sprzedać całość. Na razie
    > cisza, ale... kto wie ;-)

    Popatrz na bilanse BRE, PKO BP, Pekao SA - czy wszystich duzych
    uniwersalnych bankow - firm maja tam spory udzial.

    Tak czy inaczej - wracajac do poczatku dyskusji - zmiana nazwy samego
    banku na CA moze dac sporego kopa i drugie zycie Lukasowi. Pamietajmy,
    za sama marka zostanie w kredytach raalnych, gdzie jest najmocniejsza.

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl