  • Date: Sat, 12 Mar 2005 09:07:17 +0100
    From: Spider <...@...c>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Maestro

    Wojciech Nawara wrote:

    > A z ciekawości. Jaka jest wyższość Maestro nad VE?
    1. Wieksza akceptowalnosc w Niemczech i np. Chorwacji (na kilku stacjach
    benzynowych akceptowali VISE i Mastercard, a z plaskich tylko Maestro).
    2. Potwierdzanie transakcji PIN'em.

    Swego czasu Maestro byla rozliczana w Euro, a VISA w $, dlatego od
    bardzo dlugiego czasu mi jej brakuje, zwlaszcza ze nie mam i nie chce
    miec kredytowki.

    Co do akceptacji kart Maestro w DE to jest to osobna bajka. Znaki EC i
    EDC zostały zastąpione logo Maestro i Cirrus i posiadają ich PEŁNĄ
    FUNKCJONALNOŚĆ.
    Oznakowania na karcie a przede wszystkim oznakowania sklepów mogą jak
    najbardzej jeszcze posiadać tylko logo EC/EDC co jednak nie oznacza, że
    tylko takimi kartami można tam płacić (o czym niektórzy sprzedawcy nie
    wiedzą !!!).
    Mogą zdarzyć się jednak sklepy, które akceptują tylko specjalne karty EC
    wydane przez lokalny niemiecki bank, np. karty mikroprocesorowe lub po
    prostu własne lokalne karty tego banku. Wówczas w takim sklepie nie
    zapłaci się żadną kartą innego banku.
    Mam dluzszy opis tego problemu od Sebastiana Malarza (karty.pl). Jakby
    ktos chcial, to wysle na priv.

    Spid