    From: xbartx <b...@h...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mastercard i PayPal
    Date: Thu, 9 Dec 2010 21:47:38 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 20:00:54 +0100, Paweł napisał(a):

    > nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
    > paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
    > powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.

    Ja tam się w prawie za bardzo nie wyznaje, ale tak na zdrowy rozsądek to
    tak. Ujawniono poufne papiery rządu USA ale WL ich nie wykradło ani nie
    pomagało ono je tylko opublikowało. A tak w ogóle to ludzie z WL są
    zobowiązani do przestrzegania tajemnicy państwowej USA? Przecież ścigany
    teraz Julian Assange nawet nie jest obywatelem USA a tym bardziej
    pracownikiem ich administracji, więc jak może łamać prawo pod które nie
    podlega i do którego nie jest w żaden sposób zobowiązany? Gazety, które
    opublikowały i publikują są oczywiście już kompletnie niewinne a robią
    dokładnie to samo tylko są jakby kolejny pośrednikiem ale robią dokładnie
    to samo co zrobiło WL.
    A tak w ogóle gdzieś mi się obiło o uszy, że do tych danych ma dostęp 3
    mln osób jak nie lepiej czyli to jest coś około 1% ludności w USA, więc o
    czym my tutaj w ogóle mówimy o jakich wielkich tajemnicach? Już pomijam
    fakt, że jakiś szeregowiec Bradley (może to nasz kolega grupowicz, który
    ucichł już jakiś czas temu he he) z okopu w Iraku sobie te dane na
    pendrive skopiował.

    Xenocide