  • Data: 2023-01-05 09:11:34
    Temat: Re: Media Expert -- OT
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 4 sty 2023 o 16:15, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ze wszystkim co do tego silnika było podłączone od strony
    elektryczno-elektronicznej - czyli
    > z tym wszystkim, co było pod pulpitem sterowniczym (łącznie z pulpitem
    sterowniczym)
    > i nawet chyba z kablem zasilającym zakończonym wtyczką.

    Wszystkiego bym nie przełożył z pralki do innej pralki.

    > Hmm, trochę teraz żałuję, że nie wymontowałem elektrozaworów od wody.

    > Od strony mechanicznej za bardzo nie było czego wymontowywać - tylko pasek klinowy
    > i koło pasowe, które się nie trzymało na bębnie z powodu urwania się łba śruby.

    Zabrakło odpowiedniej śruby -- wkręcono podobną? ;)

    Jakaś kobieta jadąca przede mną, parkując, wstrzymała uliczny
    ruch, ktoś uderzył mnie z tyłu, choć zaczął hamowanie...
    Pieszy z chodnika wskazał ręką i powiedział do kierowcy
    jadącego za mną:
    - Tutaj leży cały zacisk wyrwany z pana samochodu...
    Zabrakło stosownych śrub (zaciski wymagają twardszych
    niż zwykłe) więc zacisk zamocowano zwykłymi...

    Imperialiści mają ,,podobne'' wymiary do metrycznych.
    Czasami komuś zabraknie imperialnych narzędzi, więc
    użyje metrycznych -- szlifując łby śrub...

    Z samolotu wyrwało się okno -- magazynowe zapiski wykazały,
    że do montażu okna podczas remontu zastosowano ,,podobne''
    śruby -- zamiast odpowiednich... Na oko niemal identyczne,
    ale nieco inne, nieco cieńsze... Mechanikiem był jakiś
    ,,nietamtejszy''... Odpowiednie śruby w magazynie były,
    ale fachman prawdopodobnie dobrał na oko...

    > Jako że pozostała "szpilka" była mocno wkręcona w gwintowany otwór,
    > uszkodzenie eliminowało pralkę (a taki byłem dumny, że to koło pasowe założyłem i
    na nie

    Rozumiem, że nie zmieniłeś śruby na ,,lepszą'' -- dobrze rozumiem?

    > pasek klinowy bez uszkadzania sobie palców - tylko że to koło po kilku obrotach
    bębna znów spadło),

    Dlaczego zakładanie paska miałoby uszkadzać palce?

    > zaś sytuacja krytyczna pt. niemowlak wymagała natychmiastowego zakupu nowej
    > (znalazłem w "drugim gatunku", nową, ale podobno z wgłębieniem na prawej stronie -
    u mnie
    > to jest od ściany, więc nie przeszkadzało - a ja w ogóle tego wgłębienia nie
    zauważyłem - niestety

    Wgłębienie to mały pikuś, ale zwykle zwiastuje coś dużego...

    > po jakimś czasie zaczęła rdzewieć

    Obydwie moje stare pralki nie rdzewiały. Aż szkoda. :)

    > klapa - na razie zastosowałem metodę "co z oczu to z serca"
    > i zakleiłem to białą taśmą izolacyjną - prawie nie widać, co ciekawe, żona
    zaakceptowała,

    Jeśli oczyściłeś i ładnie zakleiłeś -- w czym problem?
    Mogłeś nakleić ładną naklejkę, cieszącą oczy. ;)
    Jak elegancka łata na łokciu czy kolanie... ;)

    Gorzej, gdy zbyt mocno koroduje konstrukcyjny element -- jak ww. łeb.

    > no pewnie m.in. z tego powodu jest moją żoną - ale mam świadomość, że ta klapa
    > się kiedyś może urwać - szkoda, że nie wymontowałem klapy z poprzedniej, ta sama
    firma,
    > więc może by pasowała, choć tamta nie rdzewiała - serwis wycenił wymianę klapy
    > na 2/3 ceny nowej pralki - teraz niestety zaczyna rdzewieć też widoczny bok...).

    Komuś zabrakło odpowiedniej blachy -- wykonał z podobnej... ;)

    > Choć może trzeba było to koło i pasek zostawić - przecież czymś się trzeba
    mechanicznie
    > do tego silnika dopasować.

    > Ale on ją sprowokował zajmując w cholerę pamięci.
    > Koniec świata, 2GB nie wystarcza żeby działała przeglądarka...

    2 GB na FF czy 2 GB na cały smartfon z Androidem?

    > I to tylko w celu wpisanie paru literek na newsach.
    > Pewnie gdy powstał usenet, to łączna pamięć komputerów na całym świecie nie
    przekraczała tych 2GB...
    > Była taka książka "101 gier w BASICu" - wydana w 1973, sprzedała się w 10k kopii -
    kilka
    > razy więcej niż wtedy było na świecie komputerów...

    Do czytania książek nie jest potrzebny komputer... ;)

    --