  • Data: 2008-07-04 16:34:49
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie biorę kredytów, za które płacę. :)

    a dlaczego nie płacisz? bo wiesz kiedy i za co zapłacisz i się pilnujesz
    żeby nie płacić :)

    > Za wszystko trzeba płacić? Oczywiście, ale niektóre usługi muszą być
    > gratisowymi dodatkami.

    żyjesz chyba w innym świecie - gratisy za darmo? nie po prostu zawsze
    płacisz więcej po to abyś się cieszył jak raz na jakiś czas dostaniesz coś
    niby darmo - po prostu już za to zapłaciłeś wcześniej (na różne sposoby - bo
    zaraz zapytasz jak)
    zresztą w hipermarkecie możesz porównać ile kosztuje gratis :)

    > TOiP:
    > klient
    > złoty srebrny
    > szaraczek
    > -- wejście do banku 0 1
    > 11.32 -- oddech 0 0.50
    > 3.20 -- wytarcie butów
    > na wycieraczce banku 0 0.25
    > 2.20 -- rozmowa z obsługantką
    > (za każdą rozpoczętą minutę) 0 1.15
    > 3.22 -- kawa 0 0
    > 1.05

    właśnie coś podobnego funkcjonuje: nie chcesz opłaty za konto i reszty za
    darmo to płacisz za dodatki
    są też możliwości niepłacenia za konto i dodatki - wystarczy mieć więcej
    aktywów na koncie - jest wtedy niby gratis, ale płacisz bo np nie dostajesz
    odsetek które byś mógł dostać (bank pożycza Twoje pieniądze innemu bankowi -
    w zeszłym tygodniu oprocentowanie takiej pożyczki było ~6,40% - ile Ty
    dostajesz?)

    > W sklepach też nie płacisz osobno za mleko, osobno za karton, osobno za
    > napis na kartonie. Ale ktoś płaci i za karton, i za druk na tym
    > kartonie... Tyle tylko, że te opłaty są wkalkulowane w towar zwany
    > mlekiem.

    nie widze tu analogi do konta mogę się tylko domyślać, że Ty byś chciał
    mleko za darmo, bo karton i tak Ci nie jest potrzebny, bo go zaraz
    wyrzucisz?
    w przypadku konta nikt Ci nie kazał sprawdzać jego stanu - tak to jest że
    chytry 2x traci - wystarczyło zapewne włączyć powiadamianie sms i byś
    wiedział kiedy Ci zaksięgowano wpłatę - ale to zapewne płatne 20 gr i to
    znalazłeś w TOiP a sprawdzenia salda już nie

    a wracając do sklepów - dostajesz torebeczkę przy kasie - myślisz, że kto za
    nią płaci? wiem, wiem, Twoja jest tańsza o połowę bo bierzesz 2x więcej niż
    potrzebujesz