    From: "Rafal" <r...@W...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Multibank i umowa kredytu mieszkaniowy
    Date: Fri, 19 Sep 2003 10:18:04 +0200

    Ja miałem podobne doświadczenia z nimi jakchciałem zdjęcia cesji z polisy
    ubezpieczenia mieszkania. Rozchodziło sięo 300zł, a sprawy nie byli w stanie
    załatwić przez 3 miesiące bo... a to ubezpieczyciel nie wysłał pisma (choć
    ten posiadał dowody nadania i raport z faksu). a to analityk na urlopie :)))
    a to ja mam im napisać oświadczenie że chcę żeby zwolnili z cesji a nie
    zaliczyli na poczet raty (no to ostatnie to w sumie było najlepsze - tu moje
    wzburzenie sięgnęło zenitu i op... dla dzwoniącej proporcjonalny do tego
    wzburzenia). W końcu nic im nie napisałem ale cesję zwolnili jeszcze tego
    samgo dnia (zagroziłem podaniem sprawy do sądu o odszkodowanie za
    opieszałość)

    W tej chwili realnie rozważam refinansowanie tego kredytu przez PKO BP, bo
    jak mi znowu przyjdzie się z czymś wozić z nimi to mam to gdzieś - ci
    przynajmniej mają jakieś normalne procedury.

    A ten zapis w umowie mówi o zakazie zadłużania się, a nie zaciągania
    kredytów. To dość subtelna różnica, ale i pole do wymanewrowania ich.
    Pokazyałem ten zapis radcy prawnemu w firmie - jego opinia jest tak że jak
    np wystapisz o nową KK czy nowy limit debetowy w ROR, nie musisz ich pytać o
    zgodne pod warunkiem że nie przekroczysz poziomu zadłużenia który był w dniu
    zawierania kredytu z nimi. Limity na KK i kredycie odnawialnym to bowiem
    "potencjalne możliwości" a nie realne zadłużenie.
    Na razie nie chcę z tego korzystac, ale tą opinię sobie schowałem :)