    From: root <a...@j...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: NBP interweniuje
    Date: Thu, 24 Nov 2011 10:35:55 +0100

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 22:55:01 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

    > hm, wygląda raczej że to nie MY dewaluujemy tylko nas dewaluuje rynek
    > czyli ONI - mówiąc w uproszczeniu. Mechanizm jest bardzo prosty i
    > jest to m.in. efekt odwrotu od carry trade (i można ponarzekać na
    > kraje rozwinięte które stosują taką a nie inną politykę pieniężną, lub
    > na kraje rozwijające że mają taką a nie inną inflację - a przez to
    > wysokie stopy procentowe)

    Ale skąd ten odwrót od carry trade? To że złotówki nikt nie chce to
    wyjaśniasz niżej, ale skąd odwrót na NZD, skąd na AUD. (Funta nie
    wymieniam, bo ci też mają dług aż miło popatrzeć).
    Ja się domyślam, ale ciekawy jestem Twoich przemyśleń

    P.S.
    Miło zobaczyć, że w Polsce powstaje jakiś nowy bloomberg co prawda na razie
    na twiterze i FB. Ale pewnie coś z tego będzie.
    Dobra robota ;)