    From: "Anatol" <c...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Nie wszyscy Polacy to glupie ludzie
    Date: Mon, 31 Aug 2009 01:05:34 +0200

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h7efr4$j04$1@news.interia.pl...

> [...]
    title,A-jednak-interwencja,index.html?ticaid=18a88

    > "[...] Nawet 3 mld euro kiedyś się skończy. [...]".
    >
    > Wiem że Rostowski miał w zanadrzu taką kwotę (nonen omen przeznaczoną na
    > Unijne przedsięwzięcia) , ale ile z niej poszło na wykup złotówek ?.

    Przecież unijne przedsiewziecia są finsowane w Polsce ze złotówek. Różnica
    polegała na tym że zamiast w NBP jak dotychczas, rząd wymienił walutę na
    rynku.

    Rynek walutowy na podstawie którego NBP ustala kurs wymiany jest stosunkowo
    płytki, a już sam fakt interwencji państwa wystarczył żeby spekulanci
    przestali grać na oslabienie złotego. Ich strategia opierała się na braku
    takich interwencji a polski bank centralny jako chyba jedyny w Europie a
    może i na świecie publicznie deklarował dotychczas że nie będzie
    interweniował oddając polski rynek walutowy do pełnej dyspozycji
    międzynaradowych graczy. Kilka godzin po wystąpieniu Tuska zdecydowane
    posunięcia w celu umocnienia walut ogłosili szefowie rządów lub banków
    centralnych Czech i Węgier. Po ocenie efektów interwenecji rządu, w ciągu
    kilku następnych dni przekonał się również NBP ogłosił możliwość
    interwenecji z jego strony, a tutaj wchodziły w grę rezerwy 60 mld USD. Za
    jakiś czas doszła też linia kredytowa MFW o wartości 20 mld USD.
    Reasumując rząd wykorzystał wszystkie dostępne instrumenty ażeby odwrócic
    trend i dziwnym zbiegiem okoliczność zagraniczne instytucje zamiast mówić
    jak dotychczas o dalszym osłabieniu złotego nagle od następnego dnia
    ogłosiły zmianę trendu.

    > Drogi Anatolu masz dokładne dane czy nie masz ?.

    Podałem przecież odnośniki ? Fakt interwnecji potwierdzili w swoim czasie
    przedstawiciele BGK oraz wszyscy komentatorzy rynków walutowych. W CNBC
    Biznes jedenz dealerow walutowych komentował minuta po minucie wykres kursu
    PLN z 19 lutego i wskazywał w którym momencie BGK sypał EUR.

    > Jesteś w końcu tym kumplem Wójtowicza czy nie jesteś :) ?.

    Bo oceniam publikacje po treści a nie nazwisku autora ? Grzegorz Wójtowicz
    zmarł w czerwcu 2009.

    Anatol