    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nieruchomości - trochę OT, ale może warto zajrzeć...
    Date: Sat, 12 Dec 2009 16:44:53 -0000

    > Bardzo rozsadny artykul.

    To prawda, zadko mozna trafic w polskojezycznej prasie na takie perelki.

    > Dodam tylko od siebie, ze za prl samochod te byl luksusem, poczawszy od
    > tego, ze trzeba bylo zdobyc upragniony talon, potem poczekac pare lat, dac
    > komus jeszcze w lape, odczekac jakies opoznienie w produkcji i w koncu
    > placac jak na owe warunki fortune nabyc upragnione auto i to calkiem
    > przecietnej jakosci.

    Na gieldzie mozna bylo kupic samochod od razu bez stania w kolejce czy
    talonu...
    Na rtalon kupowalo sie nowe z fabryki i jechalo sie na gielde by go
    sprzedac:)))
    wcale majatku na samochod sie nie wydawalo, nie dosc, ze paliwo bylo tanie
    to do tego utrzymanie mieszkania to grosze wiec pieniadze na pojazd sie
    znalazly zawsze. kto kupil i mimo wszystko mial problemy xz finansami, po
    prstu sprzedawal na gieldzie za 1/3 ceny wiecej:))

    > Dzis sytuacja znormalniala i samochod nie jest zadnym luksusem dla
    > przecietnie zarabiajacej rodziny, ani takim obciazeniem finansowym jak
    > kiedys.

    Za pozno. Rynek motoryzacyjny mial znormalniec w 1989 roku i zacza
    normalnic, do 1991 roku kiedy to rzad
    pod egida Olszewskiego podpisal z FIAT;em kontrakt wprowadzajacy 35% cla na
    samochody sprowadzane z za granicy czym udupiono rynek motoryzacyjny w
    Polsce.
    Dochodzilo do paradoksu, ze porodukowane samochody fiata w Bielsku bialej
    byly tansze w salonach niemickich jak w polskich... i to nawet o 40%!
    Umowa miala obowiazywac na lat 12 do 2003 roku...
    Przed Olszewskim przed nieszczesnym 1991 rokiem po samochody mozna bylo
    jezdzic za grancie i sprowadzac je po clach rzedu 1-4%, w 1989 roku poajwily
    sie pierwsze wycieczki do holandi po samochody:))
    O zagrywce Balcerowicza z 1991 roku juz nawet nie wspomne, kiedy to z 31
    grudnia na 1 styczen oprocentowanie kredytow wzroslo z 5-7% do 50-60%!!!!
    TAK BYLO! To byl miedzy innymi powod powstania Samooborny Lepera bo te
    pdrakonskie zmiany w bankowosci uderzyly najbardziej w rolnikow, ktorzy
    pobrali kredyty na jeslini pod zbiory przyszloroczne - naturalnie
    wkalkulowane byly 5-7% jak przywalono 60% wiasdomo bylo, ze bank przejmie
    gospodarstwo... Fala samobojstw na wsi wowczasz (1991-1993) byla najwieksza
    w histori takowych notowan. Mozna powiedziec, ze politykla balcerowicza
    miala wiecej posrednich smeirci na koncie nic caly PRL i to tylko w tych
    latach...
    Ja to pamietam! Mi kitu nikt nie wcisnie.

    > Moze wiec za jakis czas rynek mieszkaniowy rowniez znormalnieje i cena m2
    > w porownaniu do pensji bedzie podobna jak na zachodzie.

    Nie. Nikomu sie to obecnie nie oplaca, najtragiczniejsze jest to, ze nam na
    wiecu w 1989 roku Krzyzanowska z owczesnej solidarnosci dzis to chyba by
    bylo PO, krzyczala, ze za 5 lat dogonimy poziomem hiszpanie:)))
    Pesymisci mowili o 15 latach. Dzis w tym artykule pojawila sie cyfra 50!!!!
    50 lat!!!!!
    Masakra!
    Ida wybory, ludzie odprawcie wreszcie oszustow z PO i PiS! (Po i PiS rzadzi
    od 1989 roku nazwiska sa te same zmianie ulegaja jedynie szyldy parti by
    stare ukryc)

    > Swoja droga artykul sugeruje, ze dotychczasowe niewielkie spadki to
    > dopiero wierzcholek prawdziwej gory lodowej...

    Banki, jak i developmerzy sa w stanie trzymac obecen ceny jeszcze przez
    najmniej 6 lat.