eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowe numery rachunów ZUSRe: Nowe numery rachunów ZUS
  • Data: 2017-11-20 08:44:12
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2017-11-19, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    >> No ale posłowie ją właśnie w takim kształcie uchwalili...
    >> Posłów pytaj.
    >
    > Pytam ciebie, To ze posłowie w jakiejs głupocie widza sens, nie oznacza,
    > ze my musimy przytakiwac.

    No ale ja nie mam mocy sprawczej, tylko posłowie. Jak się tak bardzo
    tematem interesujesz, to przeczytaj uzasadnienie do ustawy:
    https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12291352/12385
    924/12385925/dokument251313.pdf

    "Obowiązkiem Zakładu będzie również >>skuteczne poinformowanie<< płatników składek
    oraz właściwe organy egzekucyjne i dłużników zajętej wierzytelności o numerach
    rachunków składkowych, na które należy dokonywać wpłat. Płatnicy składek, o których
    mowa powyżej, jeżeli nie otrzymają informacji o numerach rachunków składkowych
    w terminie do 31 grudnia 2017 r., będą mieli obowiązek zgłosić się do terenowej
    jednostki organizacyjnej Zakładu o jej przekazanie, przed terminem najbliższej
    płatności."

    Znasz inną, prawdną metodę na >>skuteczne poinformowanie<<?

    >> To że tych nie-internetowych trzeba jakoś powiadomić o numerze
    >> konta. Masz lepszy sposób niż listowny? A wiem, niech wszyscy
    >> dzwonią do ZUS i pytają, tak? :)
    >>
    > To jak płaca za ZUS?
    > Na poczcie?

    No na przykład. Albo w okienku bankowym.

    > No to w okienku zrobic odpowiednia formatke ktora po podaniu nr NIP wysle
    > kase na odpowiednie konto.

    Ale sam numer NIP nie wystarczy do wygenerowania numeru rachunku.
    Poza tym, to że tam jest numer NIP nie wynika z ustawy, tylko tak
    sobie to ZUS poukładał.

    >>>> Myślę że taka weryfikacja bazy raz na jakiś czas się przydaje.
    >>> OMG, zaczynam sie martwic bo odnosze wrazenie ze ty mowisz na
    >>> serio... :(
    >>
    >> Mówię. A w czym przepraszam widzisz problem?
    >
    > Od czego by tu zaczac...
    > Moze tak - czy ZUS juz nie ma zadnych sensownych pomysłów jak wydac
    > kilkadziesiat milionów?

    Skąd Ci się te kilkadziesiąt milionów wzięło? Mówisz że wysłanie 3.7 mln
    listów kosztuje kilkadziesiąt milionów? W którymś miejscu czytałem, że
    całość, włącznie z dostosowaniem systemu informatycznego ma kosztować
    ~10 milionów i ma przynieść oszczędności corocznie. A zwracam uwagę,
    że powiadomić to muszą także osoby które mają zawieszoną działalność,
    a które niekoniecznie muszą na bieżąco śledzić co się dzieje w zakresie
    przepisów dot. ZUS.

    Ty sprawdzasz co miesiąc / co kwartał czy się nie zmienił rachunek
    do wpłaty podatku PIT / VAT? A jeśli by się zmienił, to wg Ciebie
    jak należałoby Cię o tym poinformować?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1