-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
Date: Sun, 26 Nov 2017 18:00:57 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 198
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <X...@1...0.0.1>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<ov56vf$nh2$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@p...org>
<ova09n$9hh$1@node2.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<ovbonr$5ib$2@node1.news.atman.pl>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
<X...@1...0.0.1>
<s...@p...org>
NNTP-Posting-Host: 79.173.61.38
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1511719257 18784 79.173.61.38 (26 Nov 2017 18:00:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Nov 2017 18:00:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-SigInfo: Generated by Sygnaturkowiec v. 0.1.3.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:634261
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...
> [...]
>
>> Z deklaracjami masz oczywiscie racje - zapomniałem ze od jakiegos
>> czasu tak jest.
>
> Od zawsze tak było. PUE to system głównie informacyjny, w którym
> możesz dodatkowo zawnioskować o parę rzeczy ew. umówić wizytę.
>
...ze tak jest ze jak ci sie nic nie zmienia to nie musisz kolejnej
deklaracji robic tylko sie samokopiuja miesiac po miesiacu.
>> Ale to w takim razie mozemy wziac inny system - mamy edeklaracje.
>> I tutaj juz VAT-7 wiekszosc musi wysyłać co miesiac lub co
>> 3-miesiace. Czy dorobienie do edeklaracji dodatkowej funkcji ktora
>> podczas wysyłania deklaracji wyrzuciłaby informacje o nowym
>> rachunku byłoby twoim zdaniem bardzo kłopotliwe?
>
> Czy jest ustawowy obowiązek korzystania z systemu eDeklaracje?
> Jaki procent przedsiębiorców korzysta z systemu?
> Od 10 lat prowadzę DG i kilka spółek a jeszcze ani razu nie
> skorzystałem z tej zajebistej funkcji, bo deklaracje wysyła
> za mnie księgowa. Oczywiście nie korzystając z tego eDeklaracje
> desktop, bo ma takie możliwości zintegrowane w innym systemie.
>
> I w sumie nie znam nikogo kto ma księgową i korzysta z eDeklaracje
> do wysyłki VAT-7. Jak na razie cały czas proponujesz rozwiązania,
> które z założenia nie obejmą wszystkich płatników.
>
Bo to sa rozwiazania dla małych, ktorzy ksiegowej nie maja.
Ale:
- czy ten list był potrzebny osobom ktore maja ksiegowe?
>> W jakim sensie ze od przyjecia jest płatnik?
>> Nie wiem czy wiesz ale wiekszosc osób Płatnikiem deklaracji nie
>> wysle bo tam jest potrzebny podpis kwalifikowany.
>
> Ta większość o której mówisz:
> a) nie potrzebuje płatnika (nie ma też obowiązku)
> b) korzysta z księgowych, bo jest taniej niż samemu się babrać
>
>> Jakos autorzy nie pomysleli zeby epuap do płatnika lub odwrotnie
>> dostosować.
>
> Ależ oczywiście. Taka prosta wizja świata. :)
>
A co w tym dziwnego ze jak mamy system do rozliczania i system do
potwierdzania tozsamosci to oczekuja aby one ze soba wspolgrały?
>>>> Wczytanie deklaracji, weryfikacja (tak, odbywa sie w locie),
>>>> zatwierdzenie, odczytywanie itp.
>>>
>>> Nie, weryfikacja merytoryczna nie odbywa się w locie. Tylko
>>> techniczna.
>>
>> W jakim sensie techniczna?
>
> As in "walidacja". Sprawdzana jest poprawność strukturalna
> dokumentu, a nie jego zawartość merytoryczna. Jak zapiszesz 25
> zamiast 21, to system Cię przepuści, bo wpisałeś odpowiedni typ
> danych.
Ale jak wpiszesz do deklaracji osobe ktorej wczesniej nie zgłosiłes do
ubezpieczen to juz nie pusci.
>
>>>> To jest oczywiste.
>>>> Trzeba to zrobic tak zeby nie padło.
>>>
>>> Czyli koszty.
>>
>> Ty mowisz koszty, ja mowie: dobre zarzadzanie.
>
> No to mamy dobre zarządzanie. Poinformowano obywateli, większość
> skutecznie, a system jest pomocniczy i nie trzeba się przejmować
> jego integracją "na już".
>
>>>>> Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby
>>>>> odpowiedzieć 200 tys. osobom jaki mają numer rachunku i jaką
>>>>> trzeba do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
>>>>>
>>>> Kilka postów wczesniej twierdziłes ze sprawdzenie 300 tysiecy
>>>> zwrotek które wrociły ze wzgledu na nie odebranie to bedzie
>>>> bezkosztowa operacja wykonana przez obecnych pracowników zus w
>>>> ramach ich czasu pracy...
>>>
>>> A nie widzisz różnicy między sprawdzenie "300 tys. zwrotek" w dwa
>>> miesiące, a przegadanie 300 tys. osób w jeden dzień? Czy widzisz?
>>> Widzisz różnicę w tym, że zwrotki otrzymają różne oddziały ZUS, a
>>> telefonicznie kontaktujesz się do jednego centrum informacji, bo
>>> numer jest ogólnopolski, żeby uniknąć dodatkowego zamieszania i
>>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^
>>> przekierowywań?
>> ^^^^^^^^^^^^^^^
>> A kto powiedział ze musi być do centrum?
>
> Przeczytaj podkreślone i zastanów się mocno.
>
>>> To przede wszystkim jest proces rozłożony w czasie, w dodatku
>>> możliwy w sporej części do zautomatyzowania.
>> Skoro mozliwy do zautomatyzowania to trzeba to było zrobic przed
>> wysyłką...
>
> No przecież to zrobili.
> Ty myślisz, że te listy to przygotowywała Pani Jadzia z ZUS,
> na drukarce atramentowej i śliniła koperty językiem?
>
Ja mowie o weryfikacji adresów...
>>> No to w godzinę obsłużysz 20 osób, a w 8 - 160 osób.
>>> Do obsłużenia w jeden dzień 300 tys. osób potrzeba prawie dwa
>>> tysięcy osób, do samego tylko odbierania telefonów i centralę
>>> obsługującą jednocześnie dwa tysiące połączeń.
>>
>> Spokojnie mamy tyle pracujacych w ZUS.
>> Po prostu jeden dzien im wypadnie z pracy.
>
> OMG jak Tobie brak wyobraźni.
>
Nie, po prostu kiepsko odczytujesz ironie.
>>> Do obsłużenia 1 mln połaczeń już Ci potrzebne będzie ponad 6250
>>> osób na samej tylko centrali telefonicznej. _W jeden dzień_.
>>> Oraz infrastrukturę potrzebną do obsłużenia tych ludzi.
>>>
>> O kurde, co za ciemnogród, juz mamy ponad 30% prowadzacych DG w
>> Polsce bez dostepu do neta...?
>
> Jezu, wyjedź poza Warszawę.
>
Jezu, sam wyjedz.
Ja akurat bywam w róznych takich pipidówkach gdzie klienci prowadza dg,
kontaktuja sie z dostawcami via net, faktury odbieraja via net itp.
Znam jedna osobe ktora tego nie robi a faktury elektroniczne nadal
dostaje przez plik wgrywany na dyskietke.
Jedna osobe na setki a moze i tysiace.
I co ciekawe - to jest osoba w centrum duzego miasta.
>>> Z niecierpliwością czekam aż wyliczysz koszty takiej operacji
>>> i udowodnisz, że są niższe niż koszt wysłania masowej
>>> korespondencji.
>>>
>> Zacznijmy od tego ze załżenia sa do dupy bo imo 90% po prostu
>> wejdzie na strone eskładka i odczyta numer.
>
> Nie. 90% dostało list.
> Reszta to Twoje gdybologia i widzimisiowanie.
>
>>> Oczywiście że ____znaczna____ część robi na ostatnią chwilę.
>> Oczywiscie ze znaczna czesc robi to wtedy kiedy robi to ich
>> ksiegowa... Ile znajdziesz osób w Polsce ktora w erze koniecznosci
>> wysyłania co miesiac JPK bedzie prowadziła DG samodzielnie?
>> Dostaja kwitki od ksiegowej i robią przelewy.
>> Ksiegowe tez bez neta działaja?
>
> Od księgowej dostajesz wysokość składki, a nie zlecają za Ciebie
> przelewy.
Zalezy jaka masz ksiegowa.
Zadzwoniłem z ciekawosci do znajomej - oczywiscie ze planuje składki od
poczatku przyszłego roku dawac razem z osobna karteczka - uwaga nowy
numer konta! I to konto podane.
Twierdzi ze jej klienci cenia takie detale a nawet jak dostali list to
numeru sobien ie zapisali a nawet jak zapisali to przy zlecaniu przelewu
i tak o tym zapomna.
A tak maja podane na tacy.
I pewnie 99% ksiegowych tak zrobi. Tak, gdybam - to chyba wada nas obu w
tym watku.
>
>>>> W TV reklamy leca, tez pewnie nie za darmo wiec dlaczego nie
>>>> facebook? :) Widzisz, jak troche wyskoczy sie z szufladek, to sie
>>>> od razu ciekawe pomysły pojawiaja!
>>>
>>> A Ty ciągle proponujesz środki, które mają ograniczony zasięg.
>>
>> W sensie TV?
>
> Nie. Facebook. Nie każdy ma Facebook.
Ba, nawet sam nie mam.
> Nie każdy używa Facebooka do celów zawodowych.
> Nie każdy ma mail firmowy powiązany z Facebookiem.
> itp. itd.
>
Nie musi byc jedno powiazane z drugim ani firmowy bo tu nie o chodzi o
informacje indywidualna a o reklame.
> Generalnie nie zaproponowałeś ani jednego rozwiązania które byłoby
> tańsze i bardziej skuteczne niż list.
>
Trudno. Urzednicy tez nie znaleźli tanszego, widac ty masz racje albo
mamy kiepskich urzedników.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 19:00 Budzik
- 26.11.17 19:13 Kamil Jońca
- 26.11.17 19:19 Liwiusz
- 26.11.17 21:23 r...@k...pl
- 26.11.17 21:48 Liwiusz
- 26.11.17 21:54 r...@k...pl
- 26.11.17 22:00 Budzik
- 26.11.17 22:00 Budzik
- 26.11.17 22:00 Budzik
- 26.11.17 22:00 Budzik
- 26.11.17 22:00 Budzik
- 26.11.17 22:10 Liwiusz
- 26.11.17 22:16 Budzik
- 26.11.17 23:44 Wojciech Bancer
- 27.11.17 02:01 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...