eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowy atakRe: Nowy atak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy atak
    Date: Wed, 18 Jan 2017 23:16:26 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <5878c924$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <yi8f8r9jlrmw$.1euglhgi5na7t$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <587ca3f3$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <587d24af$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1484777786 17836 195.187.100.13 (18 Jan 2017 22:16:26
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Jan 2017 22:16:26 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:/2gbG/3TJIp9Ab85r6iPorHN5yI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:629070
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No ale tu w zasadzie to nie bank ma dziury, tylko komputer klienta.

    A skąd możemy to wiedzieć w konkretnym przypadku? Nie wiemy - dostęp do
    konta można uzyskać także bez jakiegokolwiek udziału klienta. Wystarczy
    nieuczciwy pracownik w banku.

    > Bank musialby zrezygnowac z przegladarki ... no moglby napisac
    > program, ale program tez cudze oprogramowanie moze zhackowac ...
    > tablety ma bank rozdawac, z programem do obslugi konta i bez
    > mozliwosci instalacji innych programow ?
    > No jest to jakis pomysl.

    Jasne że tak.
    Albo nawet nie "duże" tablety, tylko proste urządzenia do autoryzacji
    operacji.

    > W sumie, to obecne zabezpieczenie przez haslo SMS jest w miare dobre,
    > tylko klient musi je czytac ... no i telefon miec bez dziur.

    No i bank nie może pozwalać na zmianę numeru telefonu klienta bez
    odpowiedniej identyfikacji tego ostatniego (wraz z udokumentowaniem tego
    faktu), nie może wysyłać SMSa w sposób umożliwiający poznanie jego
    treści (albo w ogóle modyfikację) osobom trzecim (w tym własnym
    pracownikom), wymaga to m.in. silnego szyfrowania w warstwie radiowej
    itd.
    Obecnie nie da się tych warunków spełnić, chociaż nie wątpię, że hasła
    SMS są dużo bezpieczniejsze od ich (i innych takich haseł) braku.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1