    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O platnosciach KK w sklepach raz jeszcze
    Date: Sat, 17 Feb 2007 13:35:00 +0100

    > Nawet gdyby to było kilkadziesiąt bajtów (jakkolwiek jestem przekonany,
    > że jest to znacznie więcej), to i tak operator kasuje abonenta za 100
    > kB, bo taka jest u większości operatorów najmniejsza jednostka
    > taryfikacji w GPRS-ie.

    Pisząc to masz na msyli GPRS w standartowych abonamentach, ja mialem na
    mysli
    http://www.orange.pl/portal/map/map/int_costs?type=I
    NT_HM_TALK&stamp=1171715195752
    czyli dostep przez siec GSM do internetu , tylko i wyłacznie do internetu.
    Dostajesz karte SIM, modem i ciagniesz dane --- to tak jak Blueconnect.
    Sam osobiscie uzywam BC w pracy i jeszce mi sie nie udało przekroczyć limitu
    :).
    w erze do kosztuje dla firm chyba jakies 30 zl ( teraz nie dziala
    www.era.pl). Operatorzy platnosci kartami maja pewnie tańsze abonamenty.
    Modemy sami dostarczaja takie male pudeleczko siemensa.

    Natomiast według mnie znacznie istotniejszym czynnikiem jest, że każdy
    > płacący karta oznacza przyblokowanie kasy, zdenerwowanie innych klientów
    > oczekujących na swoja kolejkę, a w konsekwencji spadek obrotów.
    > O ile dla klienta płacącego duży rachunek można sobie na to pozwolić, to
    > jednak błędem byłoby akceptowanie tego zjawiska w przypadku drobnych
    > płatności.

    No własnie dlatego tyle czekamy bo większośc ma analogowe terminale, cyforwe
    najczzesciej sie znajduja w sklepach dla kobiet :). Tzn takich gdzie sa
    damskie ciuchy. I tam to przebiega sprawnei o ile nie jest uszkodzy nermila
    czy antena.
    A czas oczekiwanie przy kasie to juz problem raczej paierkowy , bo Pani musi
    cos podpisac przepisac wpiac itd,itp.

    Pozdrawiam MIchał