    From: "Łukasz Walicki" <U...@f...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: O przyjmowaniu platnosci karta - przypadek wlasny
    Date: Fri, 27 Aug 2004 15:59:29 +0200
    Sender: l...@o...pl@ccs101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > A wiec juz wyjasniam jak to jest z tymi kartami. Okazuje sie iz placac
    karta
    > sklep placi jakas prowizje za to ze transakcja byla przy uzyciu karty.
    > Kiedys jeden sprzedawca wytlumaczyl mi iz koszty jakie ponosza przy malych
    > kwotach sa nieoplacalne przy takich rozliczeniach i oplaca sie im
    przyjmowac
    > karte np od 7 pln.
    > Skad te wyliczenia - niewiem. Zadzwon do PolCARDa

    Na koszt autoryzacji płatności kartą mają wpływ 3 czynniki:
    - Miesięczny koszt wypożyczenia terminala (zazwyczaj około 50zł)
    - Prowizja za dokonanie płatności (zazwyczaj 2-3%)
    - Cena za zrealizowane połączenie do Centrum, czyli np. 0,35 zł w przypadku
    telefonu w TP S.A ( drożej lub taniej )

    W przypadku np. zakupu kartą na kwotę 20zł transakcja ta kosztuje sklep
    około 1 ZŁ.

    Pozdrawiam:)

    Łukasz Walicki

    P.S. Jestem zwolennikiem płatności kartą nawet za drobne zakupy. Podczas
    mojego pobytu w Anglii zetknąłem się z płatnościami za rzeczy warte
    kilkanaście P - np. facet płacił za 'the Times' karta (równowartość w zł
    około 2,5) a sprzedawca automatycznie dokonał transakcji. U nas taka osoba
    zostałaby wyśmiana...