    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE nagła śmierć - kolejny balon próbny
    Date: Mon, 23 May 2011 13:21:31 +0200

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:irdf5k$cpc$...@n...onet.pl...

    > Przeceniasz zdolność myślenia motłochu.
    > W wyborach głosuje motłoch, a to, co napisałeś powyżej, to zrozumie może
    > 10%. Oni się nie liczą. ;)

    Ja z kolei uważam, że nie doceniasz przeciętnego głosującego, który
    zagłosuje na "konkurencję", choćby na zasadzie "na złość". Co im tym razem
    można dać jako temat zastępczy? Znowu jakiś "Katyń" czy aborcję albo in
    vitro? To wszystko już było.

    Zaufanie do polskiego państwa raczej powoli ale spada, pomimo rosnącego
    bieżącego poziomu życia, pojawiają się potencjalne wzorce do naśladowania,
    typu Grecja, która ma wszystko w dupie, które można "rozgrywać". W końcu
    głosujący powiedzą "sprawdzam", nawet jeśli nie w pełni świadomie.
    Oczywiście jest bardzo poważny problem: taki, że ta niby-konkurencja jest w
    dużej mierze pozorowana. Wszystkim chodzi o to samo, reszta to marketing. No
    ale kasy coraz mniej, coraz trudniej będzie upychać kolejnych
    spadochroniarzy w kolejnych agencjach itp. Dobór naturalny w końcu powinien
    zadziałać.