    From: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE znów tracą
    Date: Wed, 4 Mar 2009 09:13:38 +0100

    "pwz" news:gol8ol$nro$1@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    Może jestem w błędzie (jeżeli tak, to bardzo proszę o poprawienie), ale
    kiedy spoglądam z dystansem na ten cały bajzel związany z OFE dochodzę do
    wniosku, że ów instytucje stanowią jeden wielki przekręt, zaś cała ta
    reforma systemu emerytalnego to nic innego jak jawne i zalegalizowanie
    dymania pracujących obywateli.
    Dlaczego? Przecież OFE w większości przypadków kupują obligacje Skarbu
    Państwa, za które karzą sobie płacić słone prowizje. Te same papiery mogę
    sobie kupić zupełnie za friko za pośrednictwem strony sprzedającej obligacje
    czy placówek PKO BP.
    Niektórzy powiedzą, że OFE kupują też akcje. Zgadza się, tylko znowu
    stanowią one jakiegoś pośrednika. Równie dobrze mogę powierzyć te pieniądze
    funduszom inwestycyjnym (np. tym, które są mBankowym SFI, i które mniej mnie
    zedrą na prowizjach niż OFE) lub sam kupić akcje na GPW.
    Jak widać na przestrzeni lat OFE sielanki na emeryturze nam nie zapewnią i
    jeżeli człowiek sam, we własnym zakresie nie zatroszczy się o własną
    emeryturę to będzie klepał biedę... :(

    Ja przejrzałem na oczy po roku "oszczędzania" w tych złodziejskich
    instytucjach i przestałem wierzyć w idyllę jaką "oferowały" mi OFE wchodząc
    na rynek, . Od tego czasu inwestuję samodzielnie - lokaty, obligacje itp. Z
    perspektywy czasu widzę, że nie tracę a zyskuję, zdecydowanie więcej niż na
    OFE. Reszcie radzę to samo :)

    Pozdrawiam.