    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OT: Dyspozycja na wypadek smierci
    Date: Thu, 23 May 2002 00:03:19 -0400

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:4f00.000041f3.3cec0789@newsgate.onet.pl...

    > Cytuje paragraf 11 Regulaminu:
    > 1. W przypadku smierci Wspolposiadacza rachunku wspolnego w dyspozycji
    > pozostalego znajduja sie srodki zgromadzone na rachunku w dniu
    przedlozenia w
    > placowce Banku aktu zgonu.
    > 2. W razie smierci obu Wspolposiadaczy rachunku wspolnego srodki pieniezne
    > zgromadzone na rachunku z wylaczeniem przyznanego przez Bank limitu stawia
    sie
    > do dyspozycji spadkobiercow kazdego ze Wspolposiadaczy w czesciach
    ustalonych
> [...]
    Heeeeeelp!!!

    Nie jestem co prawda prawnikiem, ale moge napisac, ze dokladnie tak
    jak napisales dziala to takze w USA i Kanadzie. 90% zakladanych tam
    kont wspolnych ma klauzule 'joint ... with rigth to survivorship'
    (czyli w wolnym tlumaczeniu: 'wspolne ... z uprawnieniem dla
    dluzej zyjacego'). Wiekszosc ludzi rozwiazanie takie uwaza za
    korzystniejsze od tego, w ktorym zawartosc konta trafia do masy
    spadkowej zmarlego i musi byc odzyskiwana przez sad.

    Wyglada na to, ze w tej materii BPH-PBK idzie w dobrym kierunku.

    Pozdrowionka
    Tadeusz