  • Data: 2005-05-13 19:43:04
    Temat: Re: [OT] Prnews o zabezpieczeniach
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof K. Maj napisał(a):

    > O ile bardzo chwalę sobie łatwe przelewy pomiędzy własnymi rachunkami w
    > mBanku,

    Moment. Takowych NIE MA. Jedynym sposobem jest zdefiniowanie przelewu,
    ale co za tym idzie, do jego wykonania nie będzie już potrzebne hasło z
    TANa. Inteligo ma to rozwiązane o tyle lepiej, że jeżeli ktoś nie chce
    definiować płatności wykonywalnej później bez TANu - może skorzystać ze
    zintegrowanej funkcji 'przelew pomiędzy własnymi rachunkami' w każdym
    kanale dostępu, która jednak nie jest równoznaczna z "płatnościami",
    tzn. jest zabezpieczona TANem. Co jednak nie uniemożliwia stworzenia
    sobie takiej płatności.

    Takiego samego rozwiązania brakuje w mBanku, bo dla eMax+ - aby móc z
    niego wydobyć kasę - trzeba zdefiniować przelew (tak samo ze zwykłego
    eMax). Jednocześnie _wymaga_ się od klienta, aby zgodził się na to, aby
    takie przelewy (najczęściej skierowane na eKonto tego samego klienta)
    były wykonywane bez użycia TANów. Ergo: wymaga się od niego, aby
    zmniejszył sobie poziom bezpieczeństwa, bo zmusza się go do
    zdefiniowania przelewu. Ewentualnie klient sam powinien sobie usuwać
    definicję po dokonaniu przelewu, co jest - moim zdaniem - bez sensu.

    Jednym zdaniem - zważywszy na powyższe, zupełnie nie rozumiem braku
    opcji 'przelew między własnymi rachunkami' w mBanku. Trzeba by wtedy
    trochę zmienić politykę wykonywania przelewów z eMax i eMax+, ale - moim
    zdaniem - warto.

    > to jednak moje duże obawy budzi fakt, że do likwidacji lokaty,
    > lub przelewu środków z konta eMax+ nie jest wymagane hasło jednorazowe.

    Do likwidacji lokaty na www nie trzeba TANu? Hmmm... wydaje mi się to
    bardzo specyficzne... W inteligo chyba trzeba...