eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOd setki do setki, a zvierze się ćwiartka lub nawet pół litra ;) Re: Od setki do setki, a zvierze się ćwiartka lub nawet pół litra ;)
  • Data: 2008-06-03 12:34:03
    Temat: Re: Od setki do setki, a zvierze się ćwiartka lub nawet pół litra ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "dl" g23c18$e2i$...@n...onet.pl

    > > Pokaż mi zasadę, dzięki której 2,49499890410959 zaokrąglono do
    > > 2.50 przy zaokrąglaniu do dwóch cyfr po przecinku dziesiętnym.

    > Jasne, że nie pokażę, bo nie zostało to zaokrąglone wg zasad opisanych w
    > Polskiej Normie.

    To dobrze, że nie potrafisz pokazać.

    > NIe wiem czemu mnie o to pytasz.

    A kogo mam pytać? Gdybyś pokazał, miałbym kłopot w czasie rozmowy z bankiem.
    A może odwrotnie -- gdybyś pokazał, musiałbym jakoś tę zasadę unieważnić. ;)

    Pytam Ciebie, bo akurat ty odpowiedziałeś jakoś sensownie.
    I traktuję Ciebie jako sojusznika, nie jako rzecznika banku.

    > Moja poprzednia odpowiedź jest po to, abyś (o ile będziesz pytał Banku)
    > wskazał, że sa pewne określone zasady zaokrąglania opisane w PN i jeśli
    > coś NIE jest wg nich to aby wskazano zasadę wg której liczono.

    I za to Ci dziękuję. :)

    > Natomiast pytanie czy stosowanie przez Bank PN jest obligatoryjne?

    Chyba tak. Bo w przeciwnym wypadku mogliby stosować jakiekolwiek zasady.
    Na przykład mogliby uznać, że na koncie zawsze stan trzeba zaokrąglać
    do dołu, do pełnych złotówek. Albo nie do złotówek, ale do dziesiątek
    złotych, lub nawet do setek czy tysięcy... ;)

    Oczywiście takie zaokrąglania do setek czy tysięcy wywołałby sprzeciw
    i jakiś silny ktoś (sąd lub urząd?) przywołałby oszustów do porządku.
    Każdy powinien stosować się do obowiązujących zasad. Można tworzyć
    swoje własne, wewnętrzne, ale one muszą być zgodne z obowiązującymi
    na zewnątrz.

    -=-

    Aby było jasne -- nie nazywam mBanku oszustami.
    IMO raczej popełnili błąd niezamierzony.

    Na razie IMO Citi, Inteligo, mBank i WBK pracują bardzo dobrze, choć
    pracownicy Citi zachowują się czasami jak nieodpowiedzialne dzieci.
    Polbank ma zły ,,system informatyczny'' i ogólnie bardzo dobrą obsługę.
    Na pewno Polbanku o nieuczciwość też nie mogę posądzać. Raczej boją się
    nieuczciwości jak diabeł święconej wody. Nawet chyba boją się złego
    traktowania klientów w ogóle. W każdym razie wchodząc do Polbanku,
    czuję się dobrze. Z Lukas czy ING Śląskim jest odwrotnie -- tam
    wchodziłem jak do piekła.

    Wracając do mBanku/BRE -- dla mnie to bardzo dobry bank, choć
    z lekkimi (nieistotnymi) niedociągnięciami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1