    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odsetki nocniku Aliora
    Date: Sat, 14 Nov 2009 20:18:39 +0100

    "Krzysztof" hdmu1r$qpg$...@n...ipartners.pl

    > Ze znanych mi bankow BZWBK, ING obcina trzecie miejsce po przecinku, czyli
    niezgodnie z regulami matematyki, np 0.249 zaokraglaja
    > do 0.24. Nikomu sie nie chce, ale wydaje mi sie, ze mozna by doniesc do nadzoru
    finansowego stosowanie takich praktyk. Szczegolnie
    > dziwi mnie np. ING, bo w funduszu emerytalnym prowizje dla siebie juz zaokraglaja
    inaczej tj. 0.245 do 0.25.

    Nie od razu Kraków zbudowano! Na razie poprawili zaokrąglanie w prowizjach,
    gdy będą fundusze, gdy skończy się kryzys, zatrudnią informatyków i poprawią
    zaokrąglenia depozytów. ;)

    Ta dwoistość jest zdumiewająca: w tę stronę zaokrąglają tak, ale w przeciwną --
    inaczej.
    Jak dolary w PRL -- miały dwa kursy (raczej 202, ale gdy szary człowiek chciał
    legalnie
    zamienić dolary na złote lub złote na dolary, to w pewny sensie tylko dwa) znacząco
    różniące się pomiędzy sobą. Chyba trzykrotnie lub nawet czterokrotnie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'