eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOffforsaRe: Offforsa
  • Data: 2015-01-13 10:32:40
    Temat: Re: Offforsa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:54b40b58$0$2653$65785112@news.neostrada.pl...

    >>> Ale wiesz - to w zasadzie jakies drobne kwoty.
    >>> Nie widze calego artykulu - jesli chodzi o offline, to chyba w
    >>> niewielu miejscach dziala.
    >
    >>Nie wiem czy dobrze rozumiem. Początkowo (bo wyłączona w kartach
    >>zabezpieczenie) chyba praktycznie wszystkie paypass były offline.
    >>Ostatnio ile razy płacę poniżej 50zł to jest pytanie czy zbliżeniowo. A
    >
    > Obsluga pyta czy mozna ? U mnie sie to zdarza od dosc dawna -
    > wydaje mi sie ze klienci protestowali, ze sie ich karta placi bez pytania.
    > No chyba ze wielu bylo swiadomych i mialo zablokowane.
    >
    Wychodzi, że "Nie wiem czy dobrze rozumiem." było uzasadnione. Twoje "to
    chyba w niewielu miejscach działa." rozumiałem, że nie spotykasz się z
    offline, a teraz piszesz, że od dość dawna. Nadal nie rozumiem tamtej
    wypowiedzi.
    Dla mnie paypass prawie równa się offline i może dlatego nie rozumiem. Nie
    wiem jak w praktyce wygląda płacenie paypass. Według reklam zbliżasz i
    załatwione. Jeśli tak to na pewno offline bo za szybko. Chyba, że praktyka
    jest taka, że zbliżasz i czekasz aż się połączy i potwierdzi - wtedy
    rozumiem tamtą wypowiedź bo paypass nie oznacza offline.

    >>Przyczepię się do "trzeba" - od dawna tramwaje doskonale działają bez
    >>konduktorów sprzedających bilety w tramwaju.
    >
    > We Wroclawiu Mennica czy MPK pozarla sie kioskarzami. No i dystrybucja
    > biletow gwaltownie spadla.

    Nie wiedziałem.

    > Sa automaty na przystankach - ale nie wszystkich, bo duze to, drogie,
    > wymaga zasilania, obslugi, i podatne na kradzieze tez sie okazalo.

    Kilka lat temu czytałem o nich, że często wysiadają. Najbardziej mnie
    śmieszyło tłumaczenie mennicy, że winny jest brzydki prąd dostarczany przez
    energetykę.

    > No i w trosce o klienta trzeba sprzedawac w tramwaju.
    >
    > Tak nawiasem mowiac, to kojarze ze przed laty w tramwajach takie automaty
    > byly. Wrzucalo sie zlotowke lub 50gr, naciskalo duzy przycisk i bilet sie
    > drukowal.

    Coś mi świta, ale nie do końca. Miałem pewnie wtedy zawsze miesięczny bo nie
    pamiętam takiego pytania: "czy mam drobne w kieszeni na bilet."

    >>O ile wiem to KNF zmusił banki do dania klientowi wyboru czy chce mieć
    >>paypass/offline.
    >>Nie wiem czy zmusił też do włączenia tego zabezpieczenia, że co któraś
    >>transakcja jest online.
    >
    > To akurat bank powinien zrobic w trosce o siebie. Czy tez VISA.
    > Ale byc moze u nas latwiej przerzucic na klienta i KNF musi interweniowac.

    Może jak mnie tu obok Wojciech przekonuje - rachunek ekonomiczny im podsunął
    takie rozwiązanie.

    >>Tabela wszystkich zastrzeżonych kart w każdym terminalu?
    >
    > Przeciez tego musza byc miliony. I jak to dystrybuowac ?
    >
    O tym myślałem jak napisałem wcześniej, że przypuszczam, że system nie
    zawiera skutecznego mechanizmu zastrzegania kart.
    Na czuja (nic nie liczyłem) większy problem niż z pamięcią na te karty w
    terminalu widzę z efektywnym mechanizmem przeszukiwania tej listy, aby
    klient nie czekał minut na zweryfikowanie jego karty w trybie offline. Jak
    dosyłało by się tylko nowe karty to terminal będzie miał problem z ich
    sortowaniem (flash może się zużyć). Jak dosyłana byłaby zawsze cała
    posortowana lista do wszystkich terminali to nie wiem, czy łącza by się nie
    przegrzały :).

    > Swoja droga ... jest tam w ogole jakies zabezpieczenie kryptograficzne,
    > czy kazdy moze sobie falszywa karte zrobic z wymyslonym numerkiem ?
    >
    To byłaby druga rzecz która nawet nie przyszła mi do głowy (nie pomyślałem,
    że ktoś może wprowadzić system bez mechanizmu zastrzegania kart).
    Ciekawe co by klienci powiedzieli jakbyśmy wprowadzili do sprzedaży zamek
    RFID w którym jak ktoś zgubi kartę to się nie da jej zablokować (w
    autonomicznych zamkach i nie programowalnych kartach to jest problem).

    >>> Owszem, te terminale offline moglyby w miare mozliwosci sprawdzac
    >>> on-line i ustawic na karcie ze zablokowana.
    >
    >>Przypuszczam, że jak dochodzi to transakcji on-line to tak się dzieje, ale
    >>jak karta nie ma ustawionego licznika zmuszającego co kilka transakcji do
    >>on-line to niby kiedy.
    >
    > W miare mozliwosci - czyli probujemy zawsze, jak system nie odpowiada to
    > akceptujemy do licznika, a jak odpowiada, to zapisujemy na karcie ze
    > zablokowana.
    >
    Ja zakładam, że wszystkie transakcje paypass są offline chyba, że karta
    wymusi online. Gdyby wszystkie próbowały być online to szybkość, którą
    głównie reklamowli by nie istniała.

    > Nawet wyszukanie na liscie 100 troche trwa, no i dystrybucja list
    > uciazliwa.

    Lista musiała by być posortowana. Wtedy to jest moment. A dystrybucja
    faktycznie uciążliwa. Ale jakby tak raz na tydzień to nie byłoby tak, że
    karta po pół roku od zastrzeżenia nadal działa.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1